Bedrijfskundig Marketing Management

Wat is klantwaarde en hoe bepaal je die voor jouw organisatie? En hoe zorg je voor zichtbaarheid in de markt en commerciële effectiviteit? Deze vragen staan centraal in de cursus Bedrijfskundig Marketing Management. Je gaat onder meer aan de slag met het bepalen van het hogere doel van je organisatie, ook wel Het Ware Noorden genoemd. Het Ware Noorden is de visie waar een bedrijf heen wil en daarbij is klantwaarde de belangrijkste pijler. Het is belangrijk om te weten waarom en voor wie je het doet. En het is cruciaal dat werknemers dit ook weten en in de praktijk brengen. Hoe kun je keuzes makenen beslissingen nemen als je niet weet waar je naartoe wilt? De colleges worden mede bepaald door de onderwerpen en hieraan verbonden leerbehoeften van de cursisten. Daarom word je gevraagd je vragen, inzichten en feedback in de lessen te delen en daarmee een actieve bijdrage aan de lessen te leveren. Je leert in deze cursus dus ook daadwerkelijk van en met elkaar.

Helaas is deze cursus momenteel vol. Wel beginnen met de cursus Bedrijfskundig Marketing Management? Het volgende startmoment is in februari 2023.

Voor wie is de cursus Bedrijfskundig Marketing Management?

Professionals met een functie op hbo-niveau die kennis op het gebied van marketing management vanuit bedrijfskundig perspectief willen vergroten.

Inhoud cursus Bedrijfskundig Marketing Management

In deze cursus leer je naar de klantvraag te kijken, en naar het effect daarvan op de organisatie in termen van zichtbaarheid, flexibiliteit, commerciële effectiviteit en toegankelijkheid.

De methode die gehanteerd wordt om invulling te geven aan deze cursus Bedrijfskundig Marketing Management is Design Thinking. De design thinking methode is een methode die probleemoplossend werkt en waarmee je creatieve resultaten kunt behalen. Het is een mensgerichte, instinctieve benadering om te vernieuwen en te innoveren op basis van onder meer technologieën, klantbehoefte en klantwensen. Het gaat erom of je ideet aansluit bij de behoefte van de klant. Daarmee kun je de bedrijfsstrategie vertalen naar klantwaarde en marktmogelijkheden.

Opdrachten tijdens de cursus

De insteek van deze cursus is een advies dat je uit gaat brengen aan het management van de organisatie waar je werkzaam bent. Je gaat het opstellen en presenteren van jouw advies gebruiken om kennis te vergaren over marketing en klantwaarde. Ook ga je aan de slag met het verder ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van managen en organiseren. Denk hierbij aan diagnose- en ontwerpvaardigheden, gespreksvaardigheden en beïnvloedingsvaardigheden.

Studieduur en studiekosten

De cursus start op dinsdag 6 september of zaterdag 10 september. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00 uur. De cursus wordt ook aangeboden op zaterdag van 10.00 – 16.40 uur. De cursus duurt tien weken, waarvan zeven weken college. De overige weken worden gebruikt voor toetsing, inleveren opdrachten en feedback. De studiebelasting is gemiddeld 15 a 20 uur per week inclusief college-uren. Het college- en examengeld bedraagt €1.400,-. De kosten voor studieboeken bedragen ongeveer € 70,-.

Voor deze cursus kun je STAP-budget aanvragen.

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig.

Inschrijven

Schrijf je in voor de cursus Bedrijfskundig Marketing Management via de inschrijfbutton op deze pagina. Bij het inschrijven moet je een kopie van je paspoort of ID-kaart uploaden, naast een kopie van je hoogst behaalde diploma. Een kopie van je rijbewijs wordt niet geaccepteerd. Let op! Ben je al HvA-student? Schrijf je dan in via hva.nl/minoren .

Wil je nog verder studeren?

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk ook eens onze deeltijd bacheloropleiding Bedrijfskunde. De cursus Bedrijfskundig Marketing Management is hier onderdeel van. Als je deze cursus succesvol hebt afgerond, krijg je hier vrijstelling voor.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 2 mei 2022