Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Cursus

De cursus in het kort

Wat is klantwaarde en hoe bepaal je die voor jouw organisatie? Hoe zorg je voor zichtbaarheid in de markt en commerciële effectiviteit? Deze vragen staan centraal in de cursus Marketing Management. Het is belangrijk om te weten waarom en voor wie je het doet. En het is cruciaal dat werknemers dit ook weten en in de praktijk brengen.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)

Programma

In deze cursus leer je hoe je naar de klantvraag kijkt, en naar het effect daarvan op de organisatie in termen van zichtbaarheid, flexibiliteit, commerciële effectiviteit en toegankelijkheid. De methode die gehanteerd wordt om invulling te geven aan deze cursus Marketing Management is Design Thinking. De design thinking methode is een methode die probleemoplossend werkt en waarmee je creatieve resultaten kunt behalen. Het is een mensgerichte, instinctieve benadering om te vernieuwen en te innoveren op basis van onder meer technologieën, klantbehoefte en klantwensen. Het gaat erom of je idee aansluit bij de behoefte van de klant. Daarmee kun je de bedrijfsstrategie vertalen naar klantwaarde en marktmogelijkheden.

Opdrachten tijdens de cursus
De insteek van deze cursus is een advies dat je gaat uitbrengen aan het management van jouw organisatie. Je gebruikt het opstellen en presenteren van jouw advies om kennis te vergaren over marketing en klantwaarde. Ook ga je aan de slag met het verder ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van managen en organiseren. Denk hierbij aan diagnose- en ontwerpvaardigheden, gespreksvaardigheden en beïnvloedingsvaardigheden.

Doelgroep

Professionals met een functie op hbo-niveau die kennis op het gebied van marketing management vanuit bedrijfskundig perspectief willen vergroten.

Cursusdagen

De startdatum is in de week van 6 september. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00. De cursus wordt ook aangeboden op zaterdag van 10.00 – 16.40. De cursus duurt 10 weken, waarvan 7 weken college.

Kosten

Het college- en examengeld is € 1.400. Je betaalt ongeveer € 70,- voor studieboeken.

Toelating

Deze cursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo 4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig.

Tijdsinvestering

De cursus duurt 10 weken, waarvan 7 weken college. De overige weken per blok gebruik je voor het maken van toetsen, het inleveren opdrachten en feedback. De studiebelasting is gemiddeld 15 à 20 uur per week inclusief college-uren.

Groepsgrootte

Je volgt de cursus samen met circa 25 - 30 studenten van de deeltijdopleidingen HRM, Bedrijfskunde, Commerciële Economie of Finance & Control. Deeltijdstudenten zijn professionals met een baan in het vakgebied.

Waarom deze cursus?

  • Hier plaatsen we de eerste reden
  • Hier plaatsen we de tweede reden
  • Hier plaatsen we de derde reden
  • Hier plaatsen we de vierde reden
  • We kunnen er maximaal 5 plaatsen, niet meer, wel minder.

Wat levert de cursus op?

  • Certificaat hbo-niveau.
  • Actuele, eerste klas vakkennis.
  • Direct impact in je huidige werk.
  • Sterke professionele competenties .
  • Sterk community netwerk.

Heb je een vraag?

Neem contact op

Inhoudelijke vragen
Jeroen Castricum, cursusverantwoordelijke
j.castricum@hva.nl(opent in nieuw venster)
Neem telefonisch contact op
020-5236088(opent in nieuw venster)

Wil je nog verder studeren?

cursisten tijdens les in klaslokaal

Ga dan voor een waardevol hbo-diploma! Bekijk ook eens onze deeltijd bacheloropleiding Bedrijfskunde. De cursus Bedrijfskundig Marketing Management is hier onderdeel van. Als je deze cursus succesvol hebt afgerond, krijg je hier vrijstelling voor.

Ga naar Bedrijfskundige deeltijd

Ben je een HvA-student?

cursisten lopen trap op

Ben je HvA- student en heb je interesse in de cursus Marketing Management? Je schrijft je niet in via deze cursuspagina maar vindt de informatie op de pagina over het minoraanbod.

Alle minoren van de HvA
(opent in nieuw venster)