Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Als jeugdsporttrainer zie je de potentie van je sporters, maar ze komen er niet voldoende toe om dit te ontwikkelen. Ze lijken soms ook niet al te gemotiveerd aan de training of wedstrijd deel te nemen of zijn zelfs om onduidelijke reden afwezig. En dat is precies waar jij het verschil kunt maken. Na deze cursus ben jij (nog beter) in staat om je spelers te motiveren door hun gedrag te moduleren.

Ontvang e-mail alert bij nieuwe cursusdatum
(opent in nieuw venster)

E-mail alert ontvangen bij nieuwe cursusdata Spelers Motiveren Is Gedrag Moduleren?

Meld je aan voor een alert(opent in nieuw venster)

Programma

Tijdens 4 bijeenkomsten richten we ons op het motiveren van spelers door hun gedrag duurzaam te moduleren. Het is belangrijk dat je jouw uitgangspunten met betrekking tot motiveren kent en weet hoe je spelers jou ervaren. De bijeenkomsten zijn interactief opgezet, waarbij halen en brengen door jeugdtrainers van verschillende sporten met elkaar in balans is. Tijdens 2 bijeenkomsten verzorgen een aantal cursisten op een sportlocatie van (een van) de cursisten een training aan een groep jeugdsporters. De docent spreekt voorafgaand aan de cursus de locaties in onderling overleg af met de cursisten.

Onderwerpen
  • Hoe ervaren spelers jou als (motiverende) trainer?
  • Jouw overtuigingen met betrekking tot motiveren en leren
  • Hoe krijg en houd jij spelers zoveel mogelijk in een groeimindset?
  • Het bevredigen van 3 psychologische basisbehoeften van spelers
  • Hoe motiveer jij je spelers om hun vaardigheden blijvend te ontwikkelen?

Doelgroep

Bewegingsdocenten en jeugdsporttrainers op zowel amateur als professioneel niveau.

Cursusdagen

Deze cursus bestaat uit 4 avonden van 19.30-21.30 uur.

Kosten

In onze cursus hanteren we verschillende prijzen op basis van individuele financiële mogelijkheden. Hierdoor is de cursus voor iedereen toegankelijk. De reguliere kosten voor deze cursus zijn € 725. Werk je voor een amateurclub of voor een onderwijsinstelling? Dan betaal je € 299.

Toelating

Je hebt tenminste een trainersdiploma op bondsniveau of beschikt over een CIOS- of ALO-diploma.

Tijdsinvestering

Je hebt 4 bijeenkomsten van elk 2 uur. Waarvan 2 bijeenkomsten op de HvA en 2 bijeenkomsten op externe locaties (afhankelijk van beschikbaarheid).

Groepsgrootte

De groep bestaat uit 6 tot 12 deelnemers.

Wat levert deze cursus je op?

• Je kunt complimenten geven op de juiste toon en het juiste moment
  • Je weet hoe je spelers motiveert met toekomstgerichte tips
  • Je kunt spelers motiveren door ze competenter te maken
  • Je kunt spelers motiveren door ze binnen kaders autonomie te geven
  • Je kunt spelers motiveren door ze met jou en elkaar verbondenheid te laten ervaren

Jouw docent

Douwe van Dijk

Docent

Douwe van Dijk is als opleidingsdocent (ALO Amsterdam) en voormalig lid van het lectoraat Sportpedagogiek. Hij houdt van het motiveren van lerende mensen en dan met name jeugd. Hij werkt zowel bij de ALO Amsterdam als bij diverse sportbonden – en verenigingen, graag vanuit de zelfdeterminatie- en mindsettheorie.

Heb je een vraag?