Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

De opleiding Montessori Primair Onderwijs Basisbekwaam voor Pedagogisch Medewerkers is dé opleiding wanneer je werkt of wilt werken met kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar in een montessori setting. In 10 bijeenkomsten leer je vanuit de theorie van Maria Montessori hoe je kinderen observeert, werkt met ontwikkelingsmateriaal en een lokaal passend inricht op basis van de ontwikkelingsbehoefte van de kinderen en het pedagogisch handelen.

Ben je geïnteresseerd? Vul het interesseformulier in en wij sturen je het digitale inschrijfformulier toe
Ga naar het interesseformulier
(opent in nieuw venster)
kind in de klas

Programma

De lessen en praktische oefeningen sluiten direct aan bij je dagelijkse werk. Ervaringen van bevoegde montessori pedagogen, zowel nationaal als internationaal, geven je een breed beeld en aanbod bij het werken met kinderen van 0-4 jaar. Montessori pedagogen die ook auteur van de erkende cursus zijn, verzorgen de opleiding. Je rondt de de opleiding af met een examen. Het examen bestaat uit een gesprek waarbij je je bekwaam toont op 3 niveaus. Je ontvangt het certificaat Montessori Jonge Kind van de Nederlandse Montessori Vereniging wanneer je de opleiding met een voldoende afrondt.

Examenniveau's
  • Theoretische kennis en vaardigheden van het montessori basisonderwijs.
  • Praktische kennis en vaardigheden in het montessori basisonderwijs.
  • Persoonlijke ontwikkeling binnen het montessori onderwijs (aangetoond met een portfolio).

Doelgroep

Je bent een pedagogisch medewerker die werkt (of wil werken) met kinderen in de leeftijd van 0 tot 4 jaar in een montessorisetting. Ben je een medewerker van een kinderdagverblijf of de BSO? Dan ben je ook van harte welkom!

Cursusdagen

De start is in september 2024. De nieuwe cursusdata worden zo spoedig mogelijk bekendgemaakt.

De kosten bedragen € 1380.

Toelating

Je beschikt minimaal over een mbo-opleiding of een gelijkwaardig diploma.

Tijdsinvestering

De studielast bedraagt 30 uur. Dit is exclusief de cursusdagen.

Groepsgrootte

De groep bestaat uit minimaal 10 en maximaal 20 deelnemers

Heb je een vraag?

Neem contact met ons op