Hogeschool van Amsterdam
 

Digital Marketing

Wil je de data uit Google Analytics leren analyseren en begrijpen en wil je ook met deze tool leren werken? En hoe kun je realistische kpi's opstellen op basis van dataa? Tijdens deze korte praktische cursus Digital Marketing leer je hoe je ICT-data en technieken met Digital Marketing combineert. De cursus heeft een verdiepend karakter met de nadruk op het toepassen van digitale en online marketingmogelijkheden ten behoeve van planning en organisatie van het digitaal en online marketingproces.

Voor wie is de cursus Digital Marketing?

De cursus Digital Marketing is bedoeld voor iedereen die wil leren hoe je ICT-data en technieken effectief kunt combineren met marketingtechnieken. Met als doel: betere usability, meer conversies en betere resultaten.
 

Onderwerpen opleiding: online marketing, Google Analytics en Marketing Automation

De focus in deze korte cursus ligt op de combinatie tussen ICT-data, technieken en digital marketing zoals Google Analytics, retargeting, behavioural targeting, marketing automation en mobile marketing. Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Digital marketingstrategie
  • Het koppelen van diverse data en systemen
  • Data-analyse met behulp van Google Analytics
  • SEO, SEA en social media marketing
  • Contentmarketing en mobile marketing.
  • Het opstellen van realistische kpi’s
  • De conversiefunnel en customer journey in kaart brengen
  • Big data analyse en datavisualisatie
  • Data monitoren en begrijpelijk presenteren met datavisualisatie.

Binnen deze cursus over online marketing voer je diverse opdrachten uit, waaronder een digital marketingcampagne en een social media opdracht.

Studieduur en studiekosten

De avondopleiding start op 4 februari 2020, de dagopleiding op 8 februari 2020. De colleges zijn op dinsdag- en donderdagavond van 18.40 – 22.00 uur, of op zaterdag van 10.00 – 16.40 uur. De cursus duurt tien weken. De studiebelasting is gemiddeld 20 uur per week inclusief college-uren. Het college- en examengeld bedraagt € 1.050. De kosten voor studieboeken bedragen ongeveer € 250.

Toelating hbo-cursus Digital Marketing

Deze marketingcursus is op hbo-niveau. Daarom heb je minimaal een mbo-4-, havo- of vwo-diploma en enige jaren werkervaring nodig in een marketingomgeving (minimumleeftijd 22 jaar), of in het bezit zijn van een NIMA-A-diploma.

Inschrijven

Schrijf je in voor de cursus Digital Marketing via de inschrijfbutton op deze pagina. Inschrijven kan uiterlijk tot 31 januari 2020. Bij het inschrijven moet je een kopie van je paspoort of ID-kaart uploaden, naast een kopie van je hoogst behaalde diploma. Een kopie van je rijbewijs wordt niet geaccepteerd.
Let op! Ben je al HvA student? Schrijf je dan in via www.minoren.hva.nl.

 

Wil je nog verder studeren?

Zoek je meer dan een online marketing opleiding of cursus? Ga dan voor een waardevol hbo-diploma en bekijk de opleiding Commerciële Economie Deeltijd. De cursus Digital Marketing is hier onderdeel van.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 7 mei 2019