Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Wiskunde B vaktoets

Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om je voor te bereiden op de vaktoets Wiskunde B van het 21+-toelatingsonderzoek.

Inhoud

Het examen toetst de basisvaardigheden van het havo wiskunde B programma en enkele eenvoudige toepassingen uit de natuurkunde en de techniek. De toets behandelt de volgende onderdelen:

• calculus
  • algebra
  • vergelijkingen
  • functies
  • logaritmen
  • goniometrie
  • differentiaalrekening

Toetsvorm en -duur

De toets bestaat uit sommen en duurt 2,5 uur.

Voorbereiden

Er wordt een cursus Wiskunde B aangeboden, inclusief cursustoets, exclusief het onderstaande boek. Als je slaagt voor de cursustoets, heb je vrijstelling voor het onderdeel Wiskunde B op het 21+-toelatingsonderzoek.

Je kunt je zelfstandig voorbereiden met het boek:

BoekAuteurISBN
Basisvaardigheden wiskunde voor het HTODouw-Jan Douwes en Jaap Grasmeijer9789001575175 (4e druk)

Een voorbeeldexamen (zonder antwoorden)(opent in nieuw venster) en een voorbeeldexamen (met antwoorden)(opent in nieuw venster) is beschikbaar.

Beoordeling

Je bent geslaagd voor deze vaktoets bij minimaal een 5,5.

Wel of niet toegestane hulpmiddelen

• Een grafische rekenmachine is niet toegestaan.
  • Een eenvoudige rekenmachine is wel toegestaan (met o.a. een sinus-, cosinus- en worteltoets).
  • Bij de examenopgaven wordt de formulekaart havo verstrekt.

Contact

Vragen over het 21+- toelatingsonderzoek, de voorbereidende cursussen/trainingen of de 21+- toetsen?

06 2853 3546(opent in nieuw venster)
(10.00 - 16.30 uur, niet voor bellen of sms)
Telefoon
020 595 1405(opent in nieuw venster)