Werkplekleren

Conferentie Samen Opleiden 2023

Samen professionaliseren

9 dec 2022 12:00 | Afdeling Communicatie

Op donderdag 26 januari vindt de twaalfde conferentie Samen Opleiden en Professionaliseren plaats in het Kohnstammhuis, Wibautstraat 2-4, Amsterdam. UvA, VU, HvA en opleidingsscholen organiseren de conferentie samen.

Dit jaar staan de volgende thema’s centraal: (1) kansen(on)gelijkheid in het onderwijs en (2) coaching. Het ochtend- en middaggedeelte beginnen we met een keynote.

Louise Elffers (HvA/UvA) verzorgt de keynote in de ochtend. Zij spreekt over kansen(on)gelijkheid in het Nederlandse onderwijs. Louise is de schrijver van het veelbesproken boek Onderwijs maakt het verschil. Kansengelijkheid in het Nederlandse onderwijs. Zij zal ingaan op de vraag wat er moet gebeuren om het ideaal van kansengelijkheid in het onderwijs in Nederland in praktijk te brengen.

Jannet van Drie (UvA) verzorgt de keynote in de middag. Zij zal spreken over taalontwikkelend lesgeven en opleiden. Er zijn op dit moment veel zorgen over de taalvaardigheid van leerlingen. Taalontwikkelend lesgeven is belangrijk om leerlingen toegang te geven tot de taal die ze nodig hebben in samenleving en beroep. Jannet zal ingaan op hoe je als (vak-)docent taalontwikkelend kunt lesgeven en wat dit betekent voor samen opleiden.

Na de keynotes volgt steeds één ronde met parallelsessies. We hebben een divers en aansprekend aanbod kunnen creëren met workshops en presentaties, verzorgd door collega’s van de opleidingsscholen en van de instituten. Gelukkig hebben we dit jaar weer de ruimte om elkaar echt te ontmoeten, na de conferentie twee jaar online georganiseerd te hebben. We kijken uit naar een inspirerende en innovatieve dag.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.