Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Voorlichtingen studeren met speciale behoeften

Wil je weten welke voorzieningen de HvA voor jou heeft als je bij ons komt studeren? Kom naar een van onze online voorlichtingen!

Voorlichting voor Caribisch-Nederlandse studenten

• Voorlichting
    16 mei 20.00-21.00 | 4 juni 20.00-21.00
    Kom jij uit Caribisch-Nederland en ben je benieuwd hoe het is om op de HvA te studeren en welke ondersteuning er voor jou is? Tijdens deze voorlichting hoor je wat de HvA doet om eventuele drempels weg te nemen als je bij ons komt studeren, zoals toetstijdverlenging, een buddy of een netwerk met andere Caribische-Nederlandse studenten. Ben jij erbij?

Voorlichting voor statushouders

• Voorlichting
    16 mei 20.00-21.00 | 4 juni 20.00-21.00
    Wil jij aan de HvA gaan studeren en ben je statushouder? Ben je benieuwd welke ondersteuning er op de HvA voor jou is? Tijdens deze voorlichting hoor je wat de HvA doet om eventuele drempels weg te nemen als je bij ons komt studeren, denk aan het gebruik van een woordenboek bij het maken van toetsen, een studentmentor tijdens de eerste 100 dagen van je studie of een netwerk met andere statushouderstudenten.
    Meld je aan

Studeren met een functiebeperking of chronische ziekte

• Studeren met ADHD
    8 april 2024 15.00-16.00 | 3 juni 2024 15.00-16.00
    Ga je aan de HvA studeren en heb je AD(H)D? Tijdens deze voorlichtingsbijeenkomst krijg je informatie over de hulp en voorzieningen die de HvA kan bieden, zoals prikkelarme studieplekken, (concentratie)trainingen en persoonlijke begeleiding. En je wordt wegwijs gemaakt in de praktische gang van zaken aan de HvA.
  • Studeren met ASS
    9 april 2024 19.00-19.45 | 18 juni 2024 19.00-19.45
    Tijdens de voorlichting Studeren met ASS (Autisme Spectrum Stoornis) krijg je informatie over waar je terecht kunt met je hulpvraag binnen de HvA. Je ontvangt informatie over voorzieningen en regelingen, zoals prikkelarme studieplekken en peer-to-peercoaching. Daarnaast bespreken we de mogelijkheden voor (individuele) studiebegeleiding. Kortom: alle benodigde informatie voor een sterke start aan de HvA.
  • Studeren met dyslexie
    4 juni 2024 17.30-18.15 | 25 juni 2024 17.30-18.15
    Tijdens de voorlichting Studeren met dyslexie geeft een studentendecaan uitleg over de regelingen waarvan je als dyslexiestudent gebruik kunt maken, zoals voorleessoftware, toetsen met grotere letters, extra toetstijd en persoonlijke begeleiding. Je krijgt verder tips, suggesties en handige sites waar je je voordeel mee kunt doen.
  • Algemene voorlichtingsbijeenkomst over voorzieningen aan de HvA
    23 april 2024 19.00-19.45 | 9 juli 2024 19.00-19.45
    Heb je een andere beperking of ziekte of kun je niet op de hierboven genoemde data? Tijdens deze voorlichting krijg je van de studentendecaan informatie over uiteenlopende regelingen waar je als student bij de HvA gebruik van kunt maken als je een functiebeperking of chronische ziekte hebt. Daarnaast bespreken we de mogelijkheden voor (individuele) studiebegeleiding. Je krijgt tips en alle benodigde informatie voor een sterke start aan de HvA.