Centre of Expertise Urban Vitality

Doorwerking van het bewegingsonderwijs op een leven lang bewegen

Project

De kern van het bewegingsonderwijs is dat kinderen goed leren bewegen, met als doel dat zij een leven lang met plezier blijven bewegen. Vakleerkrachten hebben echter geen zicht op die doelstelling. Zij zouden informatie kunnen gebruiken over het voldoende en met plezier bewegen van hun leerlingen buiten de gymles om hun bewegingsonderwijs aan te passen op de (individuele) behoeften van de leerlingen. Met de lectoraten van de vijf andere ALO’s verkennen we in 2022 gezamenlijk dit onderwerp met als doel om een dashboard bewegingsonderwijs te ontwikkelen.

Gepubliceerd door  Urban Vitality 25 februari 2022

Project Info