Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Sociale Media en de Publieke Sfeer

Project

Socialemediaplatforms als Facebook en Twitter spelen een steeds belangrijkere rol in onze samenleving. En naast deze internationale commerciële socialemedianetwerken bestaat er ook een groot aantal kleinere lokale platforms die voor allerlei activiteiten worden ingezet, van het organiseren van buurtfeesten tot het organiseren van zorg. Wat betekent de opmars van al deze platforms voor de manier waarop de samenleving vorm geeft aan de publieke zaak?

Deze vraag staat centraal in een onderzoek dat de HvA samen met de Universiteit van Amsterdam en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) uitvoert, als onderdeel van het KNAW Over Grenzen-project Social Media and the Transformation of Public Space onder leiding van José van Dijck en Thomas Poell.

Financiering

KNAW Over Grenzen

samenwerkingspartners + link naar betreffende website partner

UvA, WRR, KNAW