Nur Nurmohamed in de Raad van Toezicht van de HvA

21 dec 2022 13:21 | Afdeling Communicatie

Nur Nurmohamed is per 1 januari 2023 benoemd tot lid van de Raad van Toezicht (RvT) van de Hogeschool van Amsterdam. Hij volgt Rinse de Jong op, die na twee termijnen afzwaait. Nurmohamed wordt per 1 februari 2023 ook voorzitter van de auditcommissie van de RvT.

Drs. R.N. (Nur) Nurmohamed RA (1966) studeerde Economie, Bedrijfseconomie en Accountancy aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij vervulde diverse managementfuncties in de accountancy, het bank- en verzekeringswezen en de overheid, onder andere bij KPMG, de Rabobank en de gemeente Amsterdam. Nurmohamed brengt veel expertise op het gebied van financiën, bedrijfsvoering, control, risico- en verandermanagement in uiteenlopende complexe omgevingen mee naar de HvA. Sinds 2018 is hij eigenaar van NGIS BV Management Advies Toezicht, voor interim-management en consultancy.

Gala Veldhoen, voorzitter Raad van Toezicht van de HvA: “We zijn blij en trots dat Nur zijn brede, uitgebreide en diverse kennis en ervaring wil inzetten voor de HvA en verheugen ons op zijn komst.”