Projecten
Bekijk alle projecten van de Hogeschool van Amsterdam. Zoek je een bepaald project? Gebruik dan de zoekfunctie bovenaan de pagina.
- M-DPP - Digitale paspoorten voor traceerbare kleding-- Het M-DPP-project ontwikkelt een digitaal productpaspoort voor textiel, gebaseerd op moleculaire data. Voor eerlijke, herleidbare en circulaire mode  
- Spirit: samenwerken aan persoongerichte zorg, met integrale, robuuste Innovatieve technologie-- Binnen SPIRIT zijn onderzoeksgroepen van elf hogescholen actief rondom inzet van technologie voor bemensbare zorg.  
- Generatieve AI Agent(s) voor beleidsmedewerkers-- Het project onderzoekt hoe AI-agents het ontwerp en de ontwikkeling van digitale diensten veranderen.  
- Diversiteitsongemak als bron voor inclusief onderwijs-- Dit project onderzoekt diversiteitsongemak en helpt studenten, docenten en bestuurders hoe dit juist te gebruiken voor meer inclusie.  
- Samen maken we hybride werken inclusief-- Samen maken we hybride werken inclusief. Met deze toolkit stel je heldere afspraken op die iedereen laten meedoen.  
- Participatiekompas Rechtvaardige Stad Haarlem-- Hoe komen in Haarlem besluiten eerlijk, open en samen met bewoners tot stand? Dat is de vraag achter het Participatiekompas; een gezamenlijk opgesteld kader voo  
- Nationaal Programma Samen Nieuw-West-- Binnen het Nationaal Programma Samen Nieuw-West wordt met 65 partners gewerkt aan een leefbare en rechtvaardige wijk.  
- Gezond Opgroeien met de Buitenschoolse Opvang (GO-BSO)-- Binnen dit project ontwikkelen onderzoekers van de HvA en de Haagse Hogeschool een handreiking voor de BSO om gezond gedrag bij kinderen te stimuleren.  
- Verantwoorde AI-marketing in het mkb-- Praktische handvatten voor mkb-marketingprofessionals om AI verantwoord toe te passen, met oog voor ethiek, privacy en duurzame waardecreatie.  
- Het kind als stadsburger-- Inclusieve pedagogiek in en om scholen om kansenongelijkheid te bestrijden  
- Intercultural Chatbots: Using Generative AI to Enhance Intercultural Learning-- HvA onderzoekt hoe AI-chatbots interculturele communicatievaardigheden versterken en studenten voorbereiden op een diverse, internationale werkomgeving.  
- Edventurous questions-- In dit project verkennen wij de toegevoegde waarde van social design als onderzoeksbenadering voor het oplossen van complexe problemen in het onderwijs.  
- Krachtplanapp: een digitaal signaleringsplan voor cliënten in de GGZ-- De Krachtplanapp ondersteunt GGZ-cliënten om zich gezond en prettig te voelen en helpt bij moeilijke situaties. De app stimuleert zelfmanagement.  
- Wijkgerichte preventie: wijkverpleegkundigen en studenten klaar voor de taak van de toekomst-- In dit project onderzoeken wij hoe wijkverpleegkundigen aankijken tegen de invoering van wijkgerichte preventie.  
- Dynamische Schooldag in het VO-- In een Dynamische Schooldag wordt bewegen bewust ingebouwd. Maar werkt dat ook in het voortgezet onderwijs? Onderzoekers testen dit op 3 scholen.  
- Verbeelding als instrument voor toekomstgericht onderwijs-- Project helpt leerlingen zich gezien en gehoord te voelen met verbeelden als didactisch middel 