Didactiek van de Bètavakken
- Project Learning Analytics maakt onderwijs innovatiever- In de verschillende digitale leeromgevingen (DLO) waar HvA-studenten mee werken wordt veel data opgeslagen. Associate lector Joanna Holt wil docenten helpen met specifiek...  
- MathifyMe-project helpt wiskunde-angst aanpakken- Rekenvaardigheden zijn essentieel voor succes in de huidige kenniseconomie, maar veel studenten ervaren wiskundeangst (WA). MathifyMe heeft als doel dit probleem aan te p...  
- Master AAI studenten – Succesvolle Smart Education projecten- In studiejaar 2024-2025 hebben vijf studenten van de Master Applied Artificial Intelligence (MA AAI ) hun onderzoeksproject succesvol uitgevoerd bij het Smart Education l...  
- PolyU Summit on Higher Education Transformation Hong Kong- Op uitnodiging van Xiangen Hu, Hong Kong Polytechnic University, Institute for Higher Education Research and Development (HERD) werd het PolyU Summit on Higher Education...  
- Just Art. gehonoreerd!- Op basis van best practices co-creëert het project Just Art. Creating Common Ground for Climate Justice Through Artistic Research, een duurzame infrastructuur en een theo...  
- Interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs- Tijdens het symposium ‘Teaching and learning about Black Holes using Smart Education Tools’ stonden interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs centraal. Het sympo...  
- PRELIFE: samen met leerlingen op zoek naar oorsprong van leven- Het ontstaan van leven is een van de grootste onopgeloste puzzels van de wetenschap. De HvA heeft nu, samen met een groot consortium van onderzoekers, een NWA-beurs van N...  
- Artificial Intelligence (AI) in de zorg- Tijdens de jaarlijkse AMC Alumni Aktueel met het thema Artificial Intelligence (AI) in de zorg hield lector Bert Bredeweg een lezing over ‘Kunstmatige Intelligentie in he...  
- Gecijferdheid in het mbo- Donderdag 27 maart hield Monique Pijls haar practorale rede: ‘Gecijferdheid in het mbo’. Deze rede vormde de afsluiting van de gelijknamige conferentie en het publieke be...  
- Hoe leer je jongeren discussiëren over moeilijke thema's?- Patricia Kruit, onderzoeker bij Lectoraat Didactiek van de Bètavakken en Burgerschapsonderwijs aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA), onderzocht samen met lectoren Bert B... 