Interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs

Tijdens het symposium ‘Teaching and learning about Black Holes using Smart Education Tools’ stonden interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs centraal. Het symposium werd georganiseerd door het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken en het Smart Education Lab in hetkader van het project Dutch Black Hole Consortium.
Op 20 juni organiseerde het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken(opent in nieuw venster) en het Smart Education Lab(opent in nieuw venster), het symposium ‘Teaching and learning about Black Holes using Smart Education Tools’. Dit symposium werd gehouden in het kader van het project Dutch Black Hole Consortium (DBHC)(opent in nieuw venster).
Tijdens deze bijeenkomst stond het onderwijs centraal. De middag begon met een lezing door lector Didactiek van de Bètavakken Bert Bredeweg over het gebruik van interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs, en in het bijzonder in het basis- en voortgezet onderwijs. Daarna gingen deelnemers zelf aan de slag met twee van de applicaties : Minds-On(opent in nieuw venster) (po/vo) en DynaLearn(opent in nieuw venster) (vo/ho).
Morning programme – Lectures
- Welcome by Joanna Holt
- Jan de Boer (UvA) - Black holes and holography
- Pikky Atri (ASTRON) - The formation and evolution of stellar mass black holes
Afternoon programme – Interactive workshops
- Bert Bredeweg (HvA) - Introduction to Teaching and Learning with Interactive Knowledge Representations
- Parallel workshops (DynaLearn & Minds-On)
- Introduction to the App & approach
- Work individually or in teams to create a diagram (& suggestions for hands-on activities/knowledge clips)
- Plenary reports from the two workshops & closing