Didactiek van de Bètavakken
Project Learning Analytics maakt onderwijs innovatiever
In de verschillende digitale leeromgevingen (DLO) waar HvA-studenten mee werken wordt veel data opgeslagen. Associate lector Joanna Holt wil docenten helpen met specifiek...
MathifyMe-project helpt wiskunde-angst aanpakken
Rekenvaardigheden zijn essentieel voor succes in de huidige kenniseconomie, maar veel studenten ervaren wiskundeangst (WA). MathifyMe heeft als doel dit probleem aan te p...
Master AAI studenten – Succesvolle Smart Education projecten
In studiejaar 2024-2025 hebben vijf studenten van de Master Applied Artificial Intelligence (MA AAI ) hun onderzoeksproject succesvol uitgevoerd bij het Smart Education l...
PolyU Summit on Higher Education Transformation Hong Kong
Op uitnodiging van Xiangen Hu, Hong Kong Polytechnic University, Institute for Higher Education Research and Development (HERD) werd het PolyU Summit on Higher Education...
Just Art. gehonoreerd!
Op basis van best practices co-creëert het project Just Art. Creating Common Ground for Climate Justice Through Artistic Research, een duurzame infrastructuur en een theo...
Interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs
Tijdens het symposium ‘Teaching and learning about Black Holes using Smart Education Tools’ stonden interactieve kennisrepresentaties in het onderwijs centraal. Het sympo...
PRELIFE: samen met leerlingen op zoek naar oorsprong van leven
Het ontstaan van leven is een van de grootste onopgeloste puzzels van de wetenschap. De HvA heeft nu, samen met een groot consortium van onderzoekers, een NWA-beurs van N...
Artificial Intelligence (AI) in de zorg
Tijdens de jaarlijkse AMC Alumni Aktueel met het thema Artificial Intelligence (AI) in de zorg hield lector Bert Bredeweg een lezing over ‘Kunstmatige Intelligentie in he...
Gecijferdheid in het mbo
Donderdag 27 maart hield Monique Pijls haar practorale rede: ‘Gecijferdheid in het mbo’. Deze rede vormde de afsluiting van de gelijknamige conferentie en het publieke be...
Hoe leer je jongeren discussiëren over moeilijke thema's?
Patricia Kruit, onderzoeker bij Lectoraat Didactiek van de Bètavakken en Burgerschapsonderwijs aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA), onderzocht samen met lectoren Bert B...