Didactiek van de Bètavakken
Master AAI studenten – Succesvolle Smart Education projecten
In studiejaar 2024-2025 hebben vijf studenten van de Master Applied Artificial Intelligence (MA AAI ) hun onderzoeksproject succesvol uitgevoerd bij het Smart Education l...
Just Art. gehonoreerd!
Op basis van best practices co-creëert het project Just Art. Creating Common Ground for Climate Justice Through Artistic Research, een duurzame infrastructuur en een theo...
PRELIFE: samen met leerlingen op zoek naar oorsprong van leven
Het ontstaan van leven is een van de grootste onopgeloste puzzels van de wetenschap. De HvA heeft nu, samen met een groot consortium van onderzoekers, een NWA-beurs van N...
Gecijferdheid in het mbo
Donderdag 27 maart hield Monique Pijls haar practorale rede: ‘Gecijferdheid in het mbo’. Deze rede vormde de afsluiting van de gelijknamige conferentie en het publieke be...
Hoe leer je jongeren discussiëren over moeilijke thema's?
Patricia Kruit, onderzoeker bij Lectoraat Didactiek van de Bètavakken en Burgerschapsonderwijs aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA), onderzocht samen met lectoren Bert B...