Digital Commerce
Hoe maken we de duurzame keuze de makkelijke keuze?
Duurzaam gedrag vraagt meer dan goede voornemens. We weten wat nodig is – van regenwater opvangen tot minder vlees eten – maar de praktijk is weerbarstig. Inwoners lopen...
Hoe kan impulsiviteit op sociale media tot duurzamer consumentengedrag leiden?
De traditionele aanpak om consumentengedrag duurzamer te maken, focust zich op het vergroten van het bewustzijn van consumenten. Consumentengedrag is echter vaak impulsie...
HvA lanceert onafhankelijke ranking van Nederlandse AI-sector
De Nederlandse AI-markt zit in de lift, zo blijkt uit de eerste onafhankelijke AI-ranking van Nederland. Ons land telt meer dan 1200 AI-bedrijven, met een sterke concentr...
De echte effecten van toerisme op winkelgebieden
Sinds 2017 is in Amsterdam centrum een bestemmingsplan van kracht dat nieuwe vestigingen van toeristenwinkels verbiedt. Bij de laatste lokale verkiezingen beloofden alle...
Sociale robots een oplossing voor de werkdruk op de winkelvloer?
De arbeidsmarkt staat voor het eerst in 50 jaar onder druk, met een situatie waarin er meer vacatures zijn dan werkzoekenden. Deze uitdaging heeft ook gevolgen voor winke...