Interactief spel over circulaire economie wint GO Award

31 jan 2022 14:43

Studenten Stan Waal, Evelien Koenraadt en Kyra Galis hebben op woensdag 26 januari de juryprijs van de GO Game Changers Awards gewonnen met de Donutgame. Zij ontwikkelden dit interactieve spel om leerlingen van het voortgezet onderwijs kennis te laten maken met de circulaire economie en het donutmodel van Kate Raworth.

De publieksprijs ging naar Aimée van den Heuvel, Romy Rooderkerk, Veerle van Velzen, Simone Hettinga en Esmée Braakman voor het project InControl. Met hun sociaal duurzaam project proberen ze jonge meiden beter te informeren over de anticonceptiepil.

Evenement

De uitreiking vond deels online en deels fysiek plaats in samenwerking met FLOOR en de Campus Creators. De winnaars van de juryprijs kregen een duurzame trofee (gemaakt van oude tennisrackets en een hockeystick) van de studenten van Maak-On. Dat is een studentenonderneming die afvalstromen van sportartikelen gebruikt voor nieuwe producten. Daarnaast kregen ze een bon van 750 euro voor The School of Life. De jury bestond uit Jopie Nooren (voorzitter College van Bestuur), Ineke Bussemaker (decaan faculteit Business en Economie) en Richard van der Veen (docent Creative Business en oprichter HvA Pride).

Publieksprijs

Het publiek heeft massaal gestemd op InControl, dat er met de publieksprijs vandoor ging. InControl heeft als doel om jonge meiden te informeren over de mentale en fysieke effecten van het gebruik van de anticonceptiepil. Zij wonnen een bon van 500 euro voor The School of Life en ook een mooie trofee van Maak-On.

GO Game Changers Awards

GO HvA reikt ieder semester de GO Game Changers Award uit aan het beste initiatief op het gebied van sociale, ecologische en/of economische duurzaamheid. Dit kan bijvoorbeeld een afstudeeropdracht zijn, een project of een stage. Uitvoerbaarheid, originaliteit en innovatie spelen een belangrijke rol.

Het team van IN.CONTROL.