Hogeschool van Amsterdam

HvA-studenten ontwikkelen campagne en app voor House of Skills

12 sep 2019 10:00 | Urban Management

Living lab House of Skills maakt zich sterk voor een inclusieve arbeidsmarkt waar voor iedereen plaats is. Het richt zich op middelbaar- en lager opgeleide werkzoekenden, maar bleek in praktijk met name goed vindbaar voor hoger opgeleiden. Daarom doken tweedejaars HvA-studenten Toegepaste Psychologie dieper in de doelgroepen van het living lab en ontwikkelden zij een wervingscampagne en matchingapp voor werkzoekers en werkgevers.

De tweedejaars studenten die in vier groepen ingedeeld werden, ontwikkelden een wervingscampagne voor werkeloze 55-plussers en een campagne voor praktisch opgeleide werknemers die bedreigd worden met ontslag. Ook ontwikkelde een groep studenten een huisvrouwen-app en weer een andere groep studenten bedacht een plan om de lastig bereikbare doelgroep ‘onvrijwillige zzp’ers’ op een persoonlijke manier te kunnen werven. 

De eindproducten werden gepresenteerd aan projectleider Elke van der Heijden (Urban Management) en communicatie manager Ronald Koen (Gemeente Amsterdam). Ronald Koen: “De eindproducten hebben ons positief verrast. Zowel qua creativiteit als uitwerking en invalshoeken.” De tweedejaars studenten vonden het: “de moeilijkste opdracht ooit!”