Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Publiceer je over jeugd? Dan is er nu een nieuw tijdschrift!

Met ingang van herfst 2021 gaat het nieuwe tijdschrift Jeugd in Ontwikkeling (JiO) van start

27 sep 2021 00:00 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Jeugd in Ontwikkeling is het enige Nederlandstalige, peer-reviewed en diamond open access wetenschappelijke tijdschrift op het terrein van pedagogiek, psychologie of psychiatrie bij 0-23 jarigen.

Jeugd in Ontwikkeling is de opvolger van Kind en Adolescent dat BSL tot eind 2020 uitgaf. De redactie zocht naar mogelijkheden om het tijdschrift voort te zetten, en dat is gelukt!
De Vereniging Nederlandse Ontwikkelingspsychologie (VNOP) is eigenaar van het nieuwe tijdschrift en het Open Access Fonds van de Universiteit van Amsterdam heeft de start van Jeugd in Ontwikkeling mede mogelijk gemaakt.

Waarom Jeugd in Ontwikkeling?

Met Jeugd in Ontwikkeling hebben onderzoekers aan universiteiten, hogescholen én in praktijkorganisaties de kans om zonder kosten onderzoek te publiceren en te lezen.
Door de diamond-open-access-formule van Jeugd in Ontwikkeling is wetenschappelijke kennis bereikbaar voor professionals in de praktijk, voor studenten WO en HBO en voor beleidsmakers bij gemeenten en landelijke overheid.
Door Jeugd in Ontwikkeling hebben professionals toegang tot wetenschappelijke kennis, hiermee kunnen zij hun handelen onderbouwen en op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen en inzichten. Het tijdschrift beslaat het brede terrein van opvoedingsondersteuning, jeugdhulp, jeugdbescherming en jeugdreclassering, jeugd-ggz, (speciaal) onderwijs en jongerenwerk toegang tot wetenschappelijke kennis.

Geïnteresseerd om te publiceren in een wetenschappelijk tijdschrift dat brede impact heeft? Neem contact op via jeugdinontwikkeling@outlook.com. Houd ook de website van openjournals.nl in de gaten, binnenkort is indienen daar mogelijk.

Redactie

Dr. L. Boendermaker (vz.), Dr. A.D. de Haan, Dr. J. Knot-Dickscheit, Prof. dr. N.N.J. Lambregts-Rommelse, Prof. dr. K.G. Van Leeuwen, Dr. M. Masselink, Prof. dr. S. Nijs, Dr. L. van Rijn-van Gelderen, Prof. dr. B. Soenens, Prof. dr. J.L. Spilt, J. Veenstra BA (secr.), Dr. C. Vrijen, Dr. A.E. Zijlstra.

Voor vragen: jeugdinontwikkeling@outlook.com