Kenniscentrum Techniek

Event Circular Wood for The Neighbourhood

Neem een online kijkje in de keuken van het Robot Lab

25 jan 2022 14:52

Wat te doen met hout dat vrijkomt bij verbouwingen? Zijn al die oude deuren, kozijnen en vloerbalken met robots en parametrisch ontwerp om te toveren in hoogwaardige nieuwe toepassingen? Laat je inspireren tijdens de online projectpresentatie Circular Wood for The Neighbourhood (CW4N), op vrijdag 11 februari van 10-11.30 uur.

Interesse? De inschrijving is nu open!

Tijdens de projectpresentatie, maak je kennis met het Robot Lab en zie je wat onderzoekers, docenten en studenten hier de afgelopen maanden zoal gemaakt hebben van resthout. Het event is een initiatief van onderzoekers en docenten van de Digital Production Research Group in het kader van de Week van de Circulaire Economie, Projectpartners Metabolic, gemeente Amsterdam en woningcorporatie Rochdale delen hun visie op circulair hout. Na afloop van de presentaties is er volop tijd voor vragen en discussie over hergebruik van hout en andere waardevolle reststromen.

CW4N

In CW4N onderzoekt de Hogeschool van Amsterdam (HvA) samen met woningcorporaties Ymere en Rochdale, hun co-makers Lenferink en Rutges, de gemeente Amsterdam, Platform31, Metabolic, TNO, TU Delft, GP Groot en Ter Steege hoe je gebruikt hout, dat vrijkomt bij woningrenovaties, een nieuw leven geeft. Onderzoekers van de Digital Production Research Group zetten robots in om circulair hergebruik van hout makkelijker en efficiënter te maken. Het project is medegefinancierd door Regieorgaan SIA (programma RAAK-Publiek).

Interesse? Inschrijven is nu mogelijk!

Circulair ontwerpen & ondernemen

De Digital Production Research Group is onderdeel van het Center of Expertise Urban Technology. Het project CW4N levert een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de Digital Production Research Group. Deze onderzoeksgroep werkt in verschillende projecten aan hout, met als overkoepelend thema: Upcycle Wood Factory.

HvA & de Week van de Circulaire Economie

Hoe versnellen we de circulaire transitie? In het kader van de Week van de Circulaire Economie staan lectoraat Circulair ontwerpen en ondernemen en de Digital Production Research Group van Centre of Expertise Urban Technology en Kenniscentrum Techniek in het teken van een andere kijk op produceren én consumeren. Dagelijks licht de HvA onderzoeken, masterclasses en studentenprojecten uit die de transitie naar circulaire steden een boost geven.