Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

NIEUWE WORKSHOPSERIE: Creating Space, Creating Change

9 feb 2024 10:05 | Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

"You can't use up creativity. The more you use, the more you have." - Maya Angelou Hoe meer creativiteit we gebruiken, hoe meer we hebben. Maar hoe nodigen we het uit? Hoe maken we ruimte voor creativiteit en komen we los van onze dagelijkse praktijk en geijkte manieren van werken, leven en zijn? Dit is wat we onderzoeken in dit nieuwe experiment dat we opzetten vanuit het lectoraat Creative Media for Social Change. In deze serie van interactieve workshops, onderzoeken we als creatieve makers, docenten en onderzoekers hoe we met stilte, spelen, bewegen en bevragen ruimte kunnen maken voor creativiteit en verandering.

Verandering vraagt ruimte

Verandering vraagt ruimte, dat is het uitganspunt van het lectoraat. En verandering vraagt verbeelding en verbinding.

“You were born to heal, to grow, to be of service to yourself and community, to practice, to experiment, to create, to have space, to dream, and to connect.” Tricia Hersey

Durf jij je open te stellen, de uitdaging aan te gaan om je dagelijkse praktijk even los te laten en samen proefondervindelijk te onderzoeken hoe we creativiteit kunnen stimuleren?

Voor wie:

• Kunstenaars, ontwerpers, creatieve makers die graag onderdeel willen zijn van een onderwijs- en onderzoekscommunity van nieuwsgierige en creatieve mensen.

• Creatieve mensen die zich uitgenodigd voelen maar zich niet met bovenstaande categorieën identificeren.

*Ons lectoraat werkt vanuit de kracht van diversiteit. Iedere achtergrond, gender, etniciteit is welkom. Een uniek perspectief voegt waarde toe aan de gemeenschap die we bouwen en aan het werk dat we doen. Laat het graag weten als je specifieke behoeftes voor / vragen/ of zorgen hebt over deelname.

Aanmelden is helaas niet meer mogelijk.