Dramatrainingen hielpen aankomend docenten tijdens corona

23 jun 2022 09:00 | Afdeling Communicatie

Student Dennis Prins liep door corona stage-ervaring mis. Normaal gesproken loopt hij als aankomend docent Maatschappijleer stages. Het gemis aan stage-ervaring is goed gemaakt met dramatrainingen. Het budget daarvoor kwam vanuit het Nationaal Programma Onderwijs.

In coronatijd gingen veel stages niet door, of verliepen anders. Met behulp van dramatrainingen konden studenten toch oefenen met stagepraktijken. Tijdens zo’n training speel je in klein gezelschap een voorbeeld uit de praktijk na, en bespreek je daarna de casus.

Voor herstel en ontwikkeling van onderwijs tijdens en na corona geeft de overheid 8,5 miljard uit aan onderwijsinstellingen in heel Nederland. Dit heet het Nationaal Programma Onderwijs (NP Onderwijs). De faculteit Onderwijs en Opvoeding zette een deel van het geld in voor extra dramatrainingen.

Lees het interview met Dennis Prins, waarin hij vertelt over de dramatrainingen.