Doe mee met de Klimaatmars op 19 juni

16 jun 2022 17:50

Op zondag 19 juni vindt in Rotterdam de Klimaatmars plaats. De HvA is daar vertegenwoordigd met verschillende onderzoekers en namens het CvB loopt Geleyn Meijer mee. Kom ook!

Door mee te lopen met de Klimaatmars geef je het signaal af dat je de klimaatcrisis serieus neemt. De HvA wil als instelling graag dat signaal afgeven. We hebben als ambitie dat elke student duurzaamheid als belangrijk onderdeel van het beroep herkent en hanteert. Onderzoekers dragen eraan bij om de schadelijke effecten van de klimaatcrisis te beperken. Ook in de bedrijfsvoering zetten we minder en duurzamere vormen van energie in.

Geleyn Meijer: “Ik neem deel aan de klimaatmars omdat ik deze mars persoonlijk heel belangrijk vind, maar ook omdat de Hogeschool van Amsterdam zich heeft verbonden aan de duurzaamheidsuitdaging. Door deel te nemen aan de mars wil ik onze verbondenheid aan de klimaatverandering, een existentieel onderdeel van de D van duurzaamheid graag bekrachtigen.”

Tijdens de Klimaatmars sluiten onderzoekers aan bij Scientists4Future NL, een alliantie van Nederlandse onderzoekers die zicht zorgen maken over de klimaatcrisis. Ze zijn herkenbaar aan de labjassen.