HvA benoemt Abdelhamid Idrissi tot professor of practice

25 okt 2021 14:00 | Afdeling Communicatie

Uit naam van het College van Bestuur van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) heeft rector Geleyn Meijer vandaag bekendgemaakt dat Abdelhamid Idrissi op 10 februari 2022 geïnstalleerd zal worden als Professor of Practice Diversiteit en Inclusie. Abdelhamid Idrissi is voor deze benoeming voorgedragen door de faculteit Onderwijs en Opvoeding.

Abdelhamid Idrissi staat midden in de Amsterdamse samenleving. Met projecten in de wijk zet hij thematieken zoals de bestrijding van kansenongelijkheid op de kaart en voert hij de dialoog daarover in alle gebieden van de Metropool Regio Amsterdam. Abdelhamid Idrissi heeft Bouwkunde gestudeerd aan de HvA en is opgegroeid in Amsterdam Nieuw-West, waar hij de eerste Studiezaal startte, waarvoor hij in 2021 de Publieksprijs van de Nieuw Amsterdam Prijzen in ontvangst mocht nemen. Abdelhamid Idrissi werd in 2018 gekozen tot Amsterdammer van het Jaar, hij is maatschappelijk lid NPO van OC&W, lid van de programmaraad Kenniscentrum Kansenongelijkheid (Gemeente Amsterdam) en een vooraanstaande social entrepreneur met een brede visie voor de stad. Abdelhamid Idrissi en de HvA kunnen elkaar versterken in de missie van Idrissi talent tot bloei te laten komen en de maatschappelijke opdracht van de HvA om de individuele talenten en kwaliteiten van alle studenten en medewerkers - ongeacht diens achtergrond (etniciteit, gender, religie, beperking, seksuele en/of politieke voorkeur) maximaal te laten ontwikkelen, in verbinding met de leefwereld van de student en met de stad.

Abdelhamid Idrissi is, na Kate Raworth en Marleen Stikker, de derde Professor of Practice bij de HvA. De functie stelt de HvA in staat om personen aan zich te binden die een inspiratiebron zijn op actuele en toekomstgerichte strategische onderwerpen, die passen bij de missie en visie van de HvA.