Nieuwe aflevering podcast 'Minder uren, betere lessen?'

28 nov 2022 18:02 | Faculteit Onderwijs en Opvoeding

We hebben hoge verwachtingen van leraren als het gaat om de kwaliteit van hun lessen, maar er is nauwelijks tijd om goede lessen voor te bereiden. Kernvraag van de podcastreeks is of het verlagen van het aantal lesuren van leraren ten gunste van (gezamenlijke) ontwikkeltijd kan bijdrage aan betere lessen.

Aflevering 3 'Betere lessen: randvoorwaarden en ondersteuning' is nu hier te beluisteren op het Spotify kanaal van de HvA.

In deze derde aflevering staan we stil bij de vraag wat leraren nodig hebben om samen betere lessen te ontwerpen. Hoe zorg je dat leraren de vrijgekomen tijd gebruiken om gezamenlijk te werken aan kwaliteit van lessen, en wat is daarvoor nodig aan ondersteuning? Rond deze vraag gaan we in gesprek met Ida Oosterheert, universitair hoofddocent aan de Docenten Academie van de Radboud Universiteit en Richard van den Berg, lid van de schoolleiding en opleider bij Academie Tien.

Deze reeks wordt mogelijk gemaakt door het Centre of Expertise Urban Education van de HvA en het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek NRO .

Wil je meer weten of met ons in gesprek over de reeks of over de aflevering? Kijk op www.hva.nl/minderurenbeterelessen .