Hogeschool van Amsterdam

Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Sonia Palha in Surf over Interactive Virtual Math

23 sep 2016 16:15 | Kenniscentrum Onderwijs en Opvoeding

Is de virtuele vaas halfvol lof halfleeg?

 

Over het artikel

Wiskundeonderwijs kan effectiever worden met behulp van visualisatie en virtual reality (VR). Dat is de hypothese van Sonia Palha, docent en onderzoeker van het Lectoraar Didactiek van de Bètavakken aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Met een VR-ervaring vergroten studenten hun inzicht in abstracte concepten.

 

 

Meer informatie

virtualmath.hva.nl
blog.surf.nl/google-glass

 

 

 

 

 

 

 

Over het project Interactive Virtual Math

Projectuitvoerder: dr. S. Palha

Interactive Virtual Math is een prototypetool, waarmee leerlingen wiskundige verbanden in dynamische situaties kunnen visualiseren. De tool werkt op mobiel, tablet of computer en wordt mogelijk verder uitgebreid met virtual reality. Er wordt onderzocht in hoeverre leerlingen met verschillende cognitieve stijlen (verbalizers, object visualizers en spatial visualizers) profiteren van deze tool.

In het voorjaar van 2016 is deze tool ontwikkeld, in samenwerking met de afdeling O&O van de UvA. Op dit moment wordt er ervaring mee opgedaan op diverse scholen voor voortgezet onderwijs. Uitgebreide informatie over dit project, ervaringen met de tool en het lesmateriaal komen in november 2016 op de site van de Kenniscentrum.

Voor meer informatie kunt u contact nemen met Sonia Palha
(S.Abrantes.Garcez.Palha@hva.nl).