Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Nieuw EU-project: Envision Change

19 jan 2024 10:09 | Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Het lectoraat Creative Media for Social Change is gestart met een nieuw EU-project!

Het nieuwe EU-project van Creative Media for Social Change gaat onder de noemer: ‘Envision Change: Envisioning Urban Transitions – Creative methods and Virtual imaginative futures for real Community Empowerment and Co‐Learning for building Sustainable and Resilient Cities’. Dit project focust zich op het lange termijndoel van de EU. Namelijk: in 2050 koolstofneutraal zijn door een energietransitie door te voeren. Vaak ontbreken de meest doeltreffende maatregelen hierin nog. Binnen ‘Envision Change’ worden innovatieve oplossingen gezamenlijk verkent met behulp van interactieve media en participatieve ontwerptechnieken.