Diversity Week start met intentieverklaring VN-verdrag Handicap

3 okt 2023 13:25 | Afdeling Communicatie

Vandaag, op dinsdag 3 oktober, ondertekenen vier kennisinstellingen de intentieverklaring van het VN-verdrag Handicap. Naast de HvA zijn dat de Ipabo, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en het ROC van Amsterdam Flevoland.

Ipabo, de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en het ROC van Amsterdam Flevoland en de HvA verklaren met de ondertekening van deze intentieverklaring ‘om geleidelijk zorg te dragen voor de algemene toegankelijkheid voor personen met een handicap’ en om studenten met een handicap ‘redelijkerwijs in de gelegenheid te stellen om tentamens af te leggen’.

Dit gebeurt in het kader van Diversity Day, een landelijk initiatief van de Sociaal Economische Raad zodat bedrijven en instellingen kunnen laten zien dat zij verschillen waarderen en unieke talenten omarmen en benutten. Op de HvA vieren we dat niet alleen deze dag, maar de hele week met verschillende activiteiten op elke campus.

Diversity Week

De kick-off van de Diversity Week was op dinsdag 3 oktober in het Kohnstammhuis rondom de ondertekening. De dag startte met een inspirerende keynote van Jerry Afriyie, vrijheidsschrijver en dichter. Er volgt een afwisselend programma waarna de intentieverklaring van het VN-verdrag Handicap volgt. Ellen van Veen, van het Expertisecentrum Inclusief Onderwijs gaf hierover een toelichting.

De gehele week staat in het teken van diversiteit. Op elke campus zijn er activiteiten: van expositie tot Living Library en van debadderen en tot workshop. Zo willen we met elkaar in gesprek gaan en van elkaar leren om bij te dragen aan een inclusieve hogeschool.

De intentieverklaring VN-verdrag Handicap is getekend