Jolieke Timmermans is de nieuwe studentassessor van de HvA

17 jan 2023 12:49 | Afdeling Communicatie

Sinds 1 januari 2023 is student Communication & Multimedia Design Jolieke Timmermans de nieuwe studentassessor. In die functie adviseert zij het College van Bestuur vanuit een studentenperspectief. Afgelopen jaar vervulde Fernon Longfur deze functie. Jolieke is voor een jaar benoemd.

Persoonlijke ontwikkeling

In 2023 hoopt Jolieke haar opleiding af te ronden. Ze heeft al de bacherlor International Lifestyle Studies op zak, die ze aan Fontys volgde. Tijdens haar studie aan de HvA was Jolieke studentassistent bij het lectoraat Higher Education, Research & Innovation (HERI). Jolieke wil als studentassessor vooral aandacht vragen voor de combinatie van persoonlijke ontwikkeling en de studievoortgang van studenten. Dit past goed in de ambities van de HvA rondom persoonlijke leerpaden.

“Mijn ervaring is dat je tijdens je studie vaak geconfronteerd wordt met jezelf,” aldus Jolieke. “Je maakt als student een persoonlijk leerproces door. Tijdens mijn jaar als studentassessor wil ik nagaan of er meer samenhang kan komen tussen dat leerproces van de individuele student en het aangeboden onderwijs. Als je jezelf goed kent, leidt dat tot een betere verbinding met je omgeving en vice versa. Hoe mooi is het wanneer je weet hoe je je eigen kracht in kunt zetten om je persoonlijke doelen (studentsucces) te behalen?”

Studentenperspectief

CvB-voorzitter Jopie Nooren is enthousiast over de benoeming. “Het afgelopen studiejaar hebben wij als bestuurders veel baat gehad bij het studentenperspectief dat Fernon Longfur heeft gebracht. Ik kijk uit naar de bijdrage van Jolieke en verheug me op onze samenwerking. Met haar achtergrond en persoonlijkheid heb ik er alle vertrouwen in dat zij ons kan helpen om studentsucces breder in te vullen.”