Vier winnaars bij de vijfde editie van de GO Game Changers Award

24 jun 2022 15:26 | Afdeling Communicatie

Studenten Sophie Eijking en Xander Kleintjes hebben tijdens de vijfde editie van de GO Game Changers Awards op 22 juni de juryprijs in de wacht gesleept. Ze kregen de prijs – een bon van € 650 voor The School of Life - voor hun project Tales Sauces, een mooi initiatief om van geredde groenten en fruit sauzen te maken om zo voedselverspilling tegen te gaan. De uitreiking was voor het eerst in lange tijd weer geheel live in FLOOR.

Publieksprijs: drie winnaars

De publieksprijs ging deze editie niet naar één maar naar drie inzendingen. De eerste prijs ging naar Merel van Kempen en Gaia Veling met hun project MeGa. Zij doen onderzoek naar de duurzame inzetbaarheid van leraren op het voortgezet onderwijs met als doel de baan van een leraar beter, effectiever en gezonder in te richten. Mara Anthoniesse en Ilse Oldersma ontvingen de tweede prijs voor hun project ‘Sustainable Maps’. Zij creëerden een prototype voor een platform dat duurzame winkels en initiatieven in Amsterdam beter vindbaar maakt.

Het afstudeerproject ‘Het Gesprek van je Leven’ van Daniël van Vugt, Philip Leuhof en Felix Zwerverwerd werd beloond met de derde prijs. Zij gingen voor dit project elke week met studenten in gesprek over levensthema’s om van, en over, elkaar te leren en uiteindelijk het mentaal welbevinden te bevorderen. De drie winnaars van de publieksprijs werden beloond met bonnen van €300, €200 en €100 voor The School Of Life.

De jury bestond deze editie uit Ineke Bussemaker (Decaan Faculteit Business & Economie), Louden Janssen (winnaar van de vorige editie) en Girma Segaar (Alumnus & Sustainability Consultant). De jury heeft gelet op presentatie, motivatie en uitvoerbaarheid.

GO HvA reikt ieder semester de GO Game Changers Award uit aan het beste initiatief op het gebied van sociale, ecologische en/of economische duurzaamheid. Dit kan bijvoorbeeld een afstudeeropdracht zijn, een project of een stage.