HvA laat documentaire maken over coronatijd

1 feb 2022 14:37 | Afdeling Communicatie

‘Achter de Schermen’ is in opdracht van de HvA gemaakt door de documentairemaker Hannah van Tassel. Zij brengt op indringende en herkenbare wijze het leven, de studie en het werk van zeven studenten en medewerkers tijdens de coronapandemie in beeld.

Achter de schermen

‘Het is alsof je in een glazen kooi leeft. Mijn slaapkamer is mijn studeerkamer geworden. En mijn woonkamer. En mijn hobbyhok’, zegt een student over zijn geïsoleerde bestaan. Het is slechts één van de vele momenten in de film waarop de enorme impact van de pandemie op het leven van mensen goed zichtbaar wordt. De verhalen van de zeven studenten en medewerkers staan model voor wat honderdduizenden andere mensen in het hoger onderwijs ook meemaakten – of nog meemaken – tijdens de pandemie. Daarmee legt de film een bijzondere tijd op een bijzondere manier vast.

De documentaire wordt in de week van 7 tot 11 februari 2022 uitgezonden op de Amsterdamse stadszender AT5 en is te zien door hierboven te klikken op de afbeelding.

Meer over Hannah van Tassel