Hogeschool van Amsterdam

Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie

Corporate campagne 'Grip op geld'

2 dec 2019 00:00 | AKMI

Op 2 december is de corporate campagne ‘Grip op geld’ live gegaan. Het is een crossmediale campagne van de HvA, waarbij we uiteenlopende media inzetten. Telkens wordt er verwezen naar de meer uitgebreide informatie op de website hva.nl/gripopgeld.

Hierop staat een introductiefilmpje met Roeland van Geuns, waarin hij de schuldenproblematiek kort inleidt. Afgelopen dinsdag kreeg Roeland de Impact Award uitgereikt. Daar hebben we een tweet over geplaatst.

Daarnaast tonen we drie verhalen:

  • Onderzoeker Aisa Amagir, docent economie Maarten Bos  én een leerling van het Hervormd Lyceum West vertellen in een filmpje over het belang van financiële educatie onder jongeren
  • Onderzoeker Rosine van Dam, bewindvoerder Joris Korse en ervaringsdeskundige Ans Broelman vertellen – ook in een video - over het belang van een gerichte aanpak van schuldenproblematiek onder licht verstandelijk beperkten
  • Onderzoekers Ingrid Wakkee, JuanFra Alvarado en Jeanne Martens vertellen op de website over hun onderzoek naar het falen en herstel van ondernemingen. Een en ander geïllustreerd door een fragment uit de onlangs gepubliceerde podcast met Ingrid Wakkee.

Intern, binnen de hogeschool, besteden we ook aandacht aan deze campagne.