Centre of Expertise Urban Education

Urban Education in het MBO

Het deelproject Urban Education in het MBO laat zien hoe anders het onderwijs in de stad is.

Project

Als onderdeel van het project Leergang Urban Education laat de documentaire Urban Education in het MBO zien hoe het onderwijs verandert in de grootstedelijke omgeving.

RESULTAAT VAN DIT PROJECT

Onderwijs aan de HvA beter laten aansluiten bij de leefwereld van de jeugd in de stad

Urban Education in het MBO is een documentaire waarin diverse professionals in het MBO vertellen hoe zij de diversiteit van de stad ervaren bij het geven van onderwijs. Ze behandelen vragen als:

• Wat zijn de culturele verschillen waar je mee te maken krijgt?
  • Welke aanpak heb je nodig in het stadse onderwijs?
  • Hoe snel gaat de ontwikkeling van leerlingen in de stad?
  • Hoe geef je context aan het ingewikkelde leven in de stad?
  • Hoe geef je die diverse groep leerlingen passende voorbeelden?

Inzicht in uitdagingen

De documentaire is aan te raden voor alle professionals in het MBO, omdat het inzicht biedt in de specifieke uitdagingen. Het geeft ook handvatten en tips om met die uitdagingen om te gaan, en licht zelfs een tipje van de sluier op over hoe het onderwijs er in de toekomst uit zou kunnen zien.

De belangrijkste tip voor docenten is dat het essentieel is om echt contact te maken met de leerlingen en goede begeleiding te bieden. Dit onderdeel van onderwijs wordt vaak ‘vergeten’ ten opzichte van het lesgeven zelf.

BEKIJK DE DOCUMENTAIRE URBAN EDUCATION IN HET MBO:

Wie zijn bij dit project betrokken?

Het project Urban Education in het MBO is een deelproject van de Leergang Urban Education, en is een initiatief van Lucia Fiori.

Gepubliceerd door  Urban Education 26 februari 2019

Project Info