The Work Lab

Afstudeeratelier studenten van start

12 feb 2024 19:19 | Centre for Economic Transformation

Begin februari zijn er zestien studenten HRM en Bedrijfskunde gestart met afstuderen bij ons Afstudeeratelier. Zij focussen zich op nieuwe uitdagende praktijkopdrachten rond het thema 'goed werk & vakmanschap' en gaan aan de slag bij uiteenlopende organisaties.

Tijdens de eerste sessie nam lector Daniel van Middelkoop de studenten mee in de uitgangspunten van ‘goed werk’. Wat is goed werk en hoe kun je dit vormgeven? Studenten discussieerden over wat dit in de praktijk zou kunnen betekenen en hoe zij dit kunnen toepassen bij hun opdrachtgevers.

De studenten gaan een onderzoeksopdracht uitvoeren bij een bedrijf uit het praktijknetwerk van The Work Lab, zoals ABN AMRO , Breedweer , Sigra , Staatsbosbeheer en BAM Energie & Water .

Het Afstudeeratelier biedt een totaalpakket

Het Afstudeeratelier is een afstudeer-traject van The Work Lab waarbij onderwijs, kennis en praktijk samenkomen. Zo zijn er kenniscolleges en praktijksessies, en is er aandacht voor professionele ontwikkeling, naast natuurlijk de begeleiding bij de opdrachten waar de studenten mee aan de slag gaan.

Eindpresentatie in juni

Op woensdag 26 juni 2024 ('s middags) organiseren de afstudeerders een eindconferentie voor studenten, medewerkers en praktijkpartners waarbij de resultaten uit hun onderzoek centraal staan. Noteer deze datum alvast in de agenda!

Meer informatie over het Afstudeeratelier?

Mail Wander Meulemans, coördinator Afstudeeratelier The Work Lab.