Hogeschool van Amsterdam
  • EN
  • English

Ondersteuning voor kwetsbare jongeren in Amsterdam

    • Home
    • Eenzaamheid
    • Bejegening
    • Peer-to-peer steun
    • Onderbouwing
    • Over het project

Meedoen in de samenleving

is belangrijk voor alle burgers. Niet voor iedereen gaat dat vanzelf. Op deze website vindt u tools voor begeleiding van kwetsbare jongeren bij maatschappelijke participatie.

Betere ondersteuning voor kwetsbare jongeren in Amsterdam

Op deze website zijn de producten te vinden van een project gericht op ondersteuning van maatschappelijke participatie van kwetsbare jongeren. Het project bestond uit twee stappen: een onderzoek en op basis daarvan het ontwikkelen van tools voor professionals die met kwetsbare jongeren werken. In alle stappen van het project is nauw samengewerkt met jongeren. Het project werd gefinancierd door ZonMw met co-financiering van de gemeente Amsterdam.

Lees meer over het project

Contact

Wilt u meer weten over het project of de producten op deze website? Neem dan contact op met Leonieke Boendermaker, door een e-mail te sturen.

  • Stuur een mail

Aandacht voor eenzaamheid

Onderzoekers van het lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd van de Hogeschool van Amsterdam hebben in samenwerking met Spirit / De Bascule en jongeren van Spirit een e-learning module ontwikkeld over eenzaamheid bij jongeren.

Naar e-learning

Bejegening van jongeren

Het lectoraat Jeugd en Samenleving van Hogeschool Inholland heeft samen met het mbo-jeugdteam van Ouder- en Kindteams Amsterdam en met jongeren uit het mbo een module ontwikkeld voor het leren van professionals op het gebied van bejegening van jongeren.

Naar de leermodule

Peer-to-peer steun

Professionals kunnen jongeren helpen om contact met leeftijdgenoten te hebben door het opzetten van een peer-to-peer steungroep. In samenwerking met het F-ACT-jeugdteam is een handreiking opgesteld om zonder veel voorbereiding een peer-to-peer steungroep te starten.

Naar de handreiking
Creating Tomorrow
  • Aanpassen cookie instellingen
© 2023 Hogeschool van Amsterdam