Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Workshop dilemma’s binnen Sociaal werk

6 apr 2023 12:40 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Dinsdag 28 maart hebben docenten en onderzoekers van Social Work en het kenniscentrum onder het genot van een hapje en drankje zich verdiept in een workshop over dilemma’s. Deze workshop is georganiseerd door het lectoraat Stedelijk Sociaal werken, de portefeuillehouders WOO profiel jaar 1 en Studentbinding in samenwerking met portefeuillehouders onderwijs jaar 1.

Het doel was om docenten en onderzoekers kennis te laten maken met het dilemma spel, dat ook was geïntegreerd in de eerste les van Deelopdracht 5 voor alle profielen in SW jaar 1. Mariële Kanne, docent ethiek en kritisch denken aan de HU, heeft meer verteld over ethisch handelen en vervolgens zijn de groepen uiteen gegaan om daadwerkelijk het dilemma spel te spelen. Het was een inspirerende en leerzame sessie.

Voor volgend jaar is het plan is het dilemma spel verder uit te werken naar een ‘dilemma dag’ in de studentweek van de eerstejaars waarin onderzoekers uit lectoraten en professional uit de praktijk komen vertellen over de dilemma’s die zij tegenkomen in hun werk. Wordt vervolgd!

Betrokken medewerkers