HvA in de Stad

Vacature Student-assistent Doeners in Damsko

1 dag per week | t/m eind November 2023

13 sep 2023 16:39 | HvA in de Stad

Ben jij een doener (en denker ) in Damsko? Lijkt het je leuk om mee na te denken en bij te dragen aan een HvA in expositie over ‘Doeners in Damsko’? Lijkt het je leuk om in contact te komen met de Doeners en Makers in Amsterdam? Solliciteer dan nu!

Met de expositie Doeners in Damsko vieren we dat studenten van de Hogeschool van Amsterdam dit jaar al 15 jaar bijdragen aan de wijken van Amsterdam met projecten buiten de reguliere campus. Het eerste HvA lab was Buurtcampus (voorheen BOOT) in 2008. Inmiddels zijn er meer dan 40 HvA labs.

Zoals het Bajeskwartier in Amsterdam Oost, waarin een nieuwe woonwijk wordt ontwikkeld met de toekomstige bewoners en The Green Mile, waarin organisaties en buurtbewoners de handen ineen hebben geslagen om de Stadhouderskade te verduurzamen. Ook de onderzoekers van de HvA weten de HvA labs steeds beter te vinden.

Kortom, studenten werken in de HvA labs aan échte projecten in de wijken van de stad, en maken samen met professionals uit het veld, docenten en onderzoekers de stad weerbaar voor de toekomst.

Vind je het leuk om mee op onderzoek te gaan wat er allemaal in de stad en in de wijk gebeurt? Wie zijn die (oud) studenten zijn die daar hun eerste ervaringen hebben opgedaan en iets hebben betekend voor de stad? Hoe brengen we dit op een mooie en aansprekende manier in beeld? Heb jij daar ideeën over en beschik je over frisse zin om hier productioneel aan mee te werken? Dan horen we graag van jou!

Wat ga je doen?

• Het projectteam helpen met onderzoek en het ontwikkelen van ideeën door middel van gesprekken met het team en de makers: we kijken graag in je hoofd!

• Het coördineren van afspraken en briefings voor makers

• Het assisteren bij het aanleveren van visuele materialen en teksten voor marketing-, communicatie-, en onderwijsprojecten en het redigeren van publicaties voor tentoonstellingen

• Het vastleggen van interessante verhalen en schrijven van content voor sociale kanalen en andere online uitingen.

Meer informatie

Je bruto uurloon start vanaf € 15,38 euro afhankelijk van je studiejaar. Meer informatie of solliciteren? Stuur je vraag en/of cv en korte motivatie naar:

Sanne Broks, communcatie manager Buurtcampus en HvA in de Stad, s.s.broks@hva.nl of 06-43 54 85 65.