De HvA mag weer open!

13 aug 2021 20:29 | Afdeling Communicatie

Het demissionair kabinet heeft vrijdag 13 augustus in een persconferentie laten weten dat vanaf 30 augustus de anderhalve meter maatregel in het hoger onderwijs vervalt. Dat betekent dat alle activiteiten weer mogen plaatsvinden op de campussen.

Daarbij gelden wel een aantal voorwaarden: er is een maximum groepsgrootte van 75 personen per afzonderlijke ruimte, het is verplicht om een mondmasker te dragen tijdens verplaatsingen binnen de gebouwen en de gescheiden looproutes blijven. De HvA heeft rekening gehouden met dit scenario bij het opstellen van de roosters en is er dus helemaal klaar voor.

Met het vervallen van de anderhalve meter maatregel komt hopelijk definitief een einde aan een periode waarin studenten grotendeels op afstand onderwijs volgden. We zijn erg blij dat ontmoeting weer mogelijk is omdat studeren verder gaat dan alleen kennis tot je nemen. Juist de interactie met elkaar en met docenten, maakt dat studenten optimaal hun talenten kunnen ontwikkelen en zich goed kunnen voorbereiden op hun rol in de samenleving.

Studenten en medewerkers worden via hun opleiding of team verder geïnformeerd over de praktische uitwerking van het kabinetsbesluit.