Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Centre of Expertise Applied AI verwelkomt nieuwe collega's

12 apr 2022 12:00 | Applied Artificial Intelligence

Het Centre of Expertise Applied AI van de Hogeschool van Amsterdam breidt uit, zowel in activiteiten als nieuwe gezichten. Het team wordt groter en onze nieuwe collega's stellen zich graag aan je voor!

Geert Wissink - Programmamanager

Per 1 maart '22 ben ik aan boord als programmamanager van het Centre of Expertise Applied AI. Ik heb een achtergrond als programmamanager bij het Leids Universitair Medisch Centrum en daarvoor als MT-lid bij het Stedelijk Museum Amsterdam en Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. De komende tijd zal ik me richten op het verder neerzetten van de lopende trajecten voor het Centre of Expertise (zoals het SPRONG-project Responsible Applied AI, AI4Students, Applied AI Learning Communities), en met Nanda Piersma, Liza Verheijke, Kirsten van Keimpema en de expertraad het CoE Applied AI verder op de kaart zetten. Daarnaast ga ik ook aan de slag met het netwerk rondom Publieke Diensten binnen de Amsterdamse AI-hub AITechnology4People.

Je kunt me bereiken via g.h.wissink@hva.nl of loop even langs in het Wibauthuis kamer 06B29. Groeten, Geert

Kirsten van Keimpema - Projectmanager

Ik ben 4 april '22 begonnen als projectmanager bij het Centre of Expertise Applied AI. Hier ga ik de zeven bestaande AI-labs ondersteunen en helpen bij de ontwikkeling van het netwerk AI en Publieke Diensten. Hiervoor was ik werkzaam als project- en eventmanager bij een gebiedsmanagementorganisatie en richtte ik mij voornamelijk op de doorontwikkeling van de Zuidas, waar ik onder meer een subsidietraject (stadslogistiek) trok samen met de Hogeschool van Amsterdam. Daarvoor ben ik al een tijdje werkzaam geweest op de HvA voor het Centre for Market Insights - onderdeel van het Centre of Expertise Applied AI - en Programma Ondernemerschap. Het voelt voor mij dan ook als een warm bad om terug te keren. Fijn om oude contacten weer te zien en uiteraard nieuwe contacten te maken. Ik maak graag kennis met je en weet mij te vinden als het gaat om projecten op het gebied van AI!

Je kunt me bereiken via k.r.van.keimpema@hva.nl Groeten, Kirsten

Tessel Elverding - Business Developer AI & Retail

Wellicht hebben we elkaar al ontmoet bij het Centre for Market Insights (CMI), onderdeel van het Centre of Expertise Applied AI. Ik ben Tessel Elverding en ben onlangs gestart bij het CMI als Business Developer AI & Retail. In deze nieuwe rol ga ik proberen zoveel mogelijk structurele verbindingen te leggen met praktijkpartners en het bedrijfsleven. Niet alleen zullen we deze relaties en samenwerkingen kunnen inzetten bij het CMI voor diverse onderzoekstrajecten, maar ook voor de verschillende toepassingen in de Master Digital Driven Business.

Na 20 jaar gewerkt te hebben in het bedrijfsleven (van FMCG fashion & beauty tot retail), is dit best een spannende stap. Maar het lijkt me heel interessant om zowel meer over het onderwijs en onderzoek te leren, als over vernieuwende technologieën in retail, zoals AI. Ik houd van verandering en vernieuwing, kijk uit naar interessante samenwerkingen intern en naar het uitbouwen van het externe netwerk.

Leuk om de komende tijd nog veel meer mensen binnen de HvA en het vakgebied te gaan leren kennen, dus contact me vooral voor een kop koffie of een call: t.s.g.elverding@hva.nl Groeten, Tessel

Elvira Denteneer-Wijnen - Projectmanager

Ik loop al even mee bij de HvA, maar nog niet zo lang bij de opleiding HBO-ICT en het Centre of Expertise Applied AI. Sinds januari 2022 ben ik gestart met het coördineren van de Master Applied Artificial Intelligence. Op 1 september van dit jaar mogen wij, na een zeer succesvolle accreditatie, met 30 enthousiaste studenten en meerdere docenten met de master gaan beginnen. Daar heb ik heel veel zin in.

Daarnaast draag ik bij aan het Centre of Expertise Applied AI als projectleider van AI4Students (Comenius). Alle HvA-studenten moeten - wanneer zij met hun diploma vertrekken - 'AI-ready' zijn in het eigen werkveld, en ik draag daar graag een steentje aan bij. Ook werk ik als projectmanager bij het team Continu Verbeteren van de HvA.

Hopelijk zien we elkaar snel in de wandelgangen! Heb je vragen, mail me dan op e.j.p.wijnen@hva.nl Groeten, Elvira