Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Haal meer uit je opleiding

Wil je nog meer halen uit je studie? Dan biedt CMD verschillende mogelijkheden: een stage in het buitenland of het volgen van een of meerdere Honours modules.

Internationaal

Natuurlijk kun je tijdens je studie ook naar het buitenland. Ontwerpbureaus werken steeds vaker aan internationale projecten met ontwerpteams over de grens. CMD heeft daarom een internationaal netwerk dat je kan helpen om in het buitenland een minor te volgen of stage te lopen. Hiermee kun je je internationale competenties versterken, een pré als je aan de slag wilt in een internationale context. Denk aan een minor in Zweden, Oostenrijk, Spanje, België of Denemarken. Of een stage in landen zoals Thailand, India, Spanje, Canada, de VS, Engeland en Australië. Daarnaast werken we in een aantal projecten samen met internationale bedrijven en universiteiten, zodat je ook zonder te reizen internationale ervaring op kunt doen.

Honours modules

Is er een onderwerp dat je interessant vindt? Wil jij je talenten verder ontdekken en ontwikkelen? Verbreed of verdiep dan je kennis en vaardigheden door het volgen van honoursonderwijs.

Honoursonderwijs binnen de HvA

In het tweede semester van je propedeusejaar kun je kiezen uit een divers aanbod van Honours Talent Modules van 3 of meer studiepunten. Vanaf het tweede tot en met het vierde jaar van je studie kun je deelnemen aan de Honours Modules van 5 studiepunten of meer.

In het derde of vierde leerjaar kun je daarnaast kiezen voor een honoursminor. Om toegelaten te worden tot een honoursminor, moet je een selectieproces doorlopen. Deze procedure kan per minor verschillen.

De faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie telt momenteel drie Honoursminoren (Honours Programmes):

Lees meer over Honoursonderwijs en bekijk welke modules en programma's worden aangeboden. Studeer je al aan de HvA? Dan vind je alle informatie over aanmelding voor een Honoursminor op de MijnHvA-pagina van je opleiding.

Onderzoek

Onderzoek is een belangrijk onderdeel bij CMD in Amsterdam. Tijdens de studie werk je altijd aan praktijkgericht onderzoek gericht op jouw ontwerp. Je maakt daarbij gebruik van de CMD-methods cards; een speciaal voor CMD in Amsterdam ontworpen kaartenset met onderzoeksmethoden voor ontwerpgericht onderzoek.

Daarnaast is er het Kenniscentrum FDMCI dat onderzoek doet naar ontwikkelingen op het gebied van digitale media en de creatieve industrie. Als student kun je in labs samenwerken met onderzoekers van de lectoraten, toonaangevende (internationale) bedrijven, en maatschappelijke organisaties. Bezoek de website van het Kenniscentrum FDMCI(opent in nieuw venster) voor meer informatie.