Toen Jeanet een documentaire zag over de impact van de kledingindustrie op het milieu, wist ze dat ze iets wilde doen op het gebied van mode en duurzaamheid.
Jeanet: 'Ik kreeg al heel snel bevestigd dat ik voor de juiste opleiding had gekozen'Tijdens de richting Management leerde Babette Holt hoe ze haar creatieve en haar commerciële kant kan combineren.
Babette: 'Bij AMFI voelde ik me gelijk op m’n plek. Het was vernieuwend en bruisend.'Als tiener was Sami Gobind al bezig met het upcyclen van kleding.
Sami: 'Voor mij voelt AMFI al lang niet meer als school – het is een plek waar ik bezig ben met wat ik écht leuk vind'Toen Franchesca Thomas nog op Aruba woonde, wilde ze al iets met mode doen.
Franchesca: 'Er heerst een open sfeer en docenten zijn heel betrokken'Heb jij net als Amber altijd al van gedroomd om te werken in de mode-industrie? Ben jij het liefst creatief bezig in je vrije tijd? Dan is studeren aan het AMFI misschien wel iets voor jou.
Amber: ‘Ik vind het complete plaatje heel interessant’In de afstudeerrichting Fashion & Management leer je alles over het ontwikkelen en verkopen van modeproducten. Je ontdekt hoe de modewereld werkt, hoe je nieuwe ideeën bedenkt en problemen oplost. Je krijgt inzicht in marketing, productontwikkeling, financieel plannen en internationaal zakendoen. Als fashion manager van de toekomst combineer je creativiteit met strategisch inzicht en praktische vaardigheden om modebedrijven succesvol te maken.
Belangrijkste onderwerpen: modetheorie, productontwikkeling, inkoop, supply chain management, marketingtheorie, nieuwe businessmodellen, financiën.
Fashion & ManagementIn de richting Fashion & Branding staan zowel creatieve als analytische vaardigheden centraal. Je doet consumenten- en marktonderzoek, analyseert en creëert merkconcepten, en zet een communicatiestrategie op. Je werkt aan praktijkgerichte projecten waarbij je zowel digitale als traditionele technieken gebruikt. Je ontwikkelt je eigen merk en een bijbehorende communicatiestrategie, en leert hoe nieuwe technologieën het gedrag van consumenten beïnvloeden. Als branding specialist bouw je creatieve merkidentiteiten, leer je strategisch communiceren en kun je met jouw kennis van maatschappelijke trends en digitale tools een merk succesvol in de modewereld neerzetten.
Belangrijkste onderwerpen: concepten en trends, merkstrategie, marketing- en branding theorie, visuele communicatie, ruimtelijke en grafische vormgeving, doelgroepgericht schrijven, copywriting, ontwerpkennis.
Fashion & BrandingIn de afstudeerrichting Fashion & Design leer je alles over ontwerp, vorm en materiaal, en hoe je concepten en ideeën omzet in modeproducten en -collecties. Je doet kennis op over digitale technieken, creativiteit en commercie (hoe je modeproducten verkoopt en promoot). Je ontdekt alle stappen van het ontwerpproces en ontwikkelt je eigen visie als modeontwerper. Je leert verschillende technieken zoals patroontekenen en moulage, en combineert digitale vaardigheden met praktische handvaardigheden. Als designer werk je aan modeproducten voor de mode-industrie, waarbij je zowel ontwerpt als onderzoekt.
Belangrijkste onderwerpen: design, materiaal, constructie, concepten en trends, collectioneren, tekenen en visualisatie.
Fashion & Design