Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Iets voor jou?

Je kent het wel: vanuit het niets krijg je aanbiedingen van jouw favoriete sportmerk, event of vakantiebestemming. Of er rollen trailers binnen die juist jou verleiden om een nieuwe serie te volgen. Steeds vaker, steeds specifieker, alleen voor jou: gepersonaliseerde dynamische content. Wil jij weten hoe de wereld van dynamische content werkt? Dan is de nieuwe Associate degree Smart Media Production (SMP) iets voor jou.

9 december
Bezoek de open dag

Mediamaker van de toekomst worden? Kies de Ad SMP

Dit ga je doen

De opleiding Ad Smart Media Production is een cross-over van ICT en contentproductie. Jij leert met behulp van slimme technologie gepersonaliseerde content te maken, verspreiden én vermarkten. Je onderzoekt hoe opkomende technologieën werken en hoe je met de nieuwste tools tot dynamische content komt. Binnen deze studie werk je in een professionele omgeving samen met medestudenten aan opdrachten van echte opdrachtgevers. (*In de Ad Smart Media Production leer je niet coderen of programmeren)

Jaar 1

Het eerste jaar bestaat uit 4 blokken. In elk blok staat een thema centraal: Conversational Content, Machine Learning, Dynamische Content of Internet of Things. Je werkt aan 1 of meerdere beroepstaken, geformuleerd als leerresultaat. Ook werk je aan vraagstukken uit de praktijk. De hele week ben je bezig met jouw studie waarbij je gebruik maakt van onze blended smart media leeromgeving.

Jaar 2

Het tweede jaar bestaat ook uit 4 blokken. Je geeft advies over een smart-media-gerelateerd praktijkvraagstuk. In blok 7 heb je een vrije keuzeruimte en in blok 8 studeer je af.

Bekijk het studieprogramma

Wat is een Associate degree?

Met een Associate degree (Ad) haal je in 2 jaar een hbo-diploma. Praktijkgericht, veel begeleiding en met actuele praktijkopdrachten van bedrijven in en om Amsterdam. Het is een voltijd opleiding.

Toelatingseisen

Havo, vwo of mbo 4

Voor de Ad Smart Media Production heb je een havo-, vwo- of mbo 4-diploma nodig. Voldoe je niet aan de toelatingseisen en ben je 21 jaar of ouder? Dan kun je deelnemen aan het 21+-toelatingsonderzoek.

Lees meer over toelating

Benodigde tijd

40 uur per week

Bij deze opleiding ben je minstens 4 dagen per week op de campus. In het eerste jaar van de opleiding heb je 24 contacturen. Je volgt colleges, briefings, workshops en coachings.

Lees meer over studielast

Kosten

Collegegeld en extra kosten

Naast het jaarlijkse collegegeld hoef je geen rekening te houden met extra kosten voor deze opleiding. Al het studiemateriaal ontvang je digitaal. Je hebt wel een laptop nodig.

Lees meer over studiekosten

Waarom de Ad Smart Media Production aan de HvA?

  • Binnen 2 jaar heb je een hbo-diploma op zak. Daarna kun je gaan werken of kiezen voor een (verkorte) hbo-bachelor.
  • Een praktijkgerichte opleiding met persoonlijke begeleiding, zonder tentamens.
  • Je werkt 4 dagen per week in kleine groepjes aan actuele opdrachten van echte opdrachtgevers.
  • Nauwe samenwerking met creatieve bedrijven. Goed voor jouw netwerk en het vinden van een stage- en werkplek.
  • De dynamische stad Amsterdam heeft interessante bedrijven met een vraagstuk op het gebied van dynamische content.

Voor wie?

  • Je wilt de mediamaker van de toekomst worden.
  • Je bent op zoek naar een praktijkgerichte voltijdopleiding, maar wilt geen 4-jarige bachelor volgen.
  • Je wilt content op maat maken met slimme technologieën zoals Artificial Intelligence.
  • Je bent 'tech savvy': je kunt soepel met computers omgaan.
  • Je bent geïnteresseerd in vraagstukken in het spanningsveld tussen mens, content, ethiek en technologie.