Hogeschool van Amsterdam

Huisstijl

De HvA huisstijl is aangepast en heeft een modernere, frissere uitstraling gekregen die beter past bij de sterk in ontwikkeling zijnde identiteit van de HvA. De HvA verandert van een ‘school’ voor bacheloronderwijs in een kenniscentrum waar vele onderwijsvormen voor uiteenlopende doelgroepen, praktijkgericht onderzoek en innovatie van de beroepspraktijk worden ontwikkeld en uitgevoerd.

Hierbij past een ‘medium endorsement’ merkenstrategie, waarbij we te allen tijde het moedermerk HvA hanteren, vaak in combinatie met een tweede (sub)merknaam. Dit submerk kan een opleiding zijn, maar ook een lectoraat (lees meer onder het kopje Submerken op deze pagina). 

In uitingen waarmee de hogeschool zich presenteert aan externe doelgroepen is de HvA voortaan altijd goed herkenbaar. Dat doen we door allemaal consequent een aantal dezelfde elementen op de nemen. Tegelijkertijd is er volop ruimte om de eigenheid van het betreffende onderdeel van de hogeschool tot uitdrukking te brengen. 

De vaste elementen die in alle uitingen van de HvA worden opgenomen zijn:

  • HvA-logo met ruimte voor tweede afzender;
  • pay-off ‘Creating Tomorrow’;
  • drie driehoeken.

En we gebruiken allemaal het lettertype ‘Open Sans’. Voor officedocumenten is dat Arial.

Op deze site vind je het HvA-huisstijlhandboek, met daarin alle richtlijnen van de aangepaste huisstijl. Ook vind je hier alle gereedschappen: logo's, sjablonen en uitgewerkte voorbeelden. 

Disclaimer

Op de huisstijl en deze website van de HvA rusten een auteursrecht en een gebruiksrecht van de Hogeschool van Amsterdam. De huisstijl en de inhoud van deze website mogen dan ook niet zonder voorafgaande toestemming gebruikt en/of toegepast worden. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met huisstijl@hva.nl.

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 28 april 2020