Studentenmentoren+ programma

22 feb 2023 11:44 | Studentenzaken

De eerste 100 dagen van de opleiding zijn voor iedere student spannend. Maar als je een functiebeperking of een vluchtachtergrond hebt of afkomstig bent uit Caribisch-Nederland kan het nog lastiger zijn. Daarom kun je als eerstejaarsstudent op de HvA een Studentenmentor+ aanvragen. Dat is een getrainde ouderejaarsstudent van dezelfde opleiding die je extra begeleidt.

Mentor Evita: “De mentoren volgen twee trainingen en een intervisie. Met de mentees spreken we ongeveer één keer per week af om te kijken hoe het er voor staat met de opleiding en met hun persoonlijke leefomstandigheden”.

Savino was mentee en is nu zelf werkzaam als mentor voor anderen. Hij vertelt dat hij het fijn vond om een mentor te hebben gehad met wie hij in zijn moedertaal Papiamento kon praten, vooral bij moeilijkere zaken. “Het was voor mij zeer waardevol dat ik met iemand kon praten die hetzelfde had meegemaakt en die ik altijd een vraag kon stellen.”