Smart Education
Team Smart Education Lab
Maak kennis met het kernteam
Maak kennis
Maak kennis met het kernteam van het Smart Education Lab
Bert Bredeweg
Lector Didactiek van de Bètavakken
Bert werkt aan onderwerpen zoals leren door Conceptueel Modelleren, in het bijzonder oorzaak-gevolg denken, Gamification en Learning Analytics. Binnen het Smart Education Lab doet hij onderzoek naar het verrijken van het onderwijs met AI-technologie.

Anders Bouwer
Kwartiermaker Smart Education, docent-onderzoeker Informatica
Als een van de eerste studenten Kunstmatige Intelligentie in Amsterdam, gevolgd door een onderzoekstraject op het gebied van intelligente onderwijssystemen, is Anders een echte expert op het gebied van Smart Education. In zijn huidige functie is hij docentonderzoeker bij de Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie (FDMCI). Naast intelligente onderwijssystemen liggen zijn interesses op het gebied van Game-Based Learning (GBL) en Gamification, en innovatieve technologieën voor het onderwijs.

Izaak Dekker
Associate lector
Izaak is associate lector Didactiek en Curriculumontwikkeling Hoger Onderwijs. Zijn onderzoek richt zich op het grondig evalueren van onderwijsinnovaties.

Jan-Willem Doornenbal
Expert Informatie en Communicatie Technologie voor Onderwijs (ICTO
Jan-Willem is expert Informatie en Communicatie Technologie voor Onderwijs (ICTO) bij de Faculteit Onderwijs en Opvoeding (FOO) en als zodanig ondersteunt en inspireert hij medewerkers van de Faculteit op het gebied van ICT in het onderwijs. Jan-Willem heeft ook zitting in het hogeschool brede overleg rond de digitale leeromgeving (DLO-board), en werkt aan ‘Evidence-based course design’ (oftewel, bewijsgestuurd onderwijsontwerp). Naast zijn werk bij de ICTO is Jan-Willem beeldend kunstenaar.

Joanna Holt
Associate lector
Joanna Holt is associate lector binnen het Lectoraat Didactiek van de Bètavakken. Als associate lector houdt zij zich met haar onderzoek bezig met het gebruik van technologie in het onderwijs, in het bijzonder hoe hands-on/minds-on leren in Natuur- en Technieklessen kan worden ondersteund met behulp van interactieve kennisrepresentaties.

Marco Kragten
Hoofddocent, cluster Exact en Beroepsonderwijs
Marco Kragten is gepromoveerd op het proefschrift 'Leren met procesdiagrammen in het biologieonderwijs'. Zijn onderzoek richt zich op de didactiek van bètavakken in het voortgezet onderwijs. De belangrijkste focus van zijn werk is hoe studenten (beter) kunnen leren met en van kennisrepresentaties over dynamische systemen. Hiertoe ontwikkelt en evalueert hij vernieuwende didactische benaderingen en lesmaterialen waarbij de leerling en/of docent wordt ondersteund door digitale tools en kunstmatige intelligentie.

Sonia Abrantes Garcez Palha
Hoofddocent en onderzoeker, cluster Masters
Sonia is hoofddocent wiskundeonderwijs en -onderzoek bij het lectoraat Didactiek van de Bètavakken en de masteropleiding voor leraren. Haar onderzoeksinteresses liggen in het leren van wiskunde en Game-Based Pedagogy.
