Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Team Urban Education

Wil je een bijdrage leveren aan het versterken van kansen voor kinderen, jongeren en professionals in de stad? Neem contact met ons op.

Teamleden CoE Urban Education

Maak kennis met het kernteam van Urban Education. Hier vind je onze professionals die dagelijks de spil vormen tussen onderzoek, onderwijs en praktijk.

  • Matthijs Eijgelshoven

    Programmamanager Urban Education

    Als docent pakte Matthijs vanuit zijn betrokkenheid bij onze studenten verschillende mensgerichte projecten op. Zo ontwikkelde hij zich tot een creatieve en oplossingsgerichte programmamanager die goed kan doorpakken. Hij heeft veel plezier in meer mogelijk maken door de juiste partijen bij elkaar te brengen, zodat we samen de grootste impact kunnen maken voor kinderen en jongeren in de superdiverse grote stad.

    Matthijs Eijgelshoven, Programmamanager Urban Education
  • Anna Custers

    Lector Armoede interventies

    Anna’s werk richt zich op het beter begrijpen van armoede en schuldenproblematiek in allerlei verschijningsvormen. Samen met haar lectoraat onderzoekt Anna welk soort interventies op het gebied van armoede wel en niet effectief zijn voor welke burgers. Anna is naast lector ook programmaleider Armoede en bestaanszekerheid bij het Centre of Expertise Urban Education.

    Anna Custers, lector Armoede interventies
  • Cindy Warmerdam

    Programmacoördinator programmalijn Armoede en bestaanszekerheid

    Tijdens haar master Design Cultures (VU) verdiepte Cindy zich in de maatschappelijke impact van design als drager van ideeën, identiteit en macht. Deze visie op maatschappelijke vraagstukken vormt de rode draad in haar loopbaan, waarin zij zich richt op thema’s als diversiteit, inclusie, sociale rechtvaardigheid en anti-discriminatie. Binnen deze programmalijn werkt zij, onder andere vanuit een intersectioneel perspectief, samen met partners aan vraagstukken rondom armoede en bestaanszekerheid voor gezinnen en jongeren. Tevens is Cindy projectleider van de Aanpak Stagediscriminatie binnen de HvA.

    Cindy Warmerdam, Programmacoördinator programmalijn Armoede en bestaanszekerheid
  • Catherine van Beuningen

    Lector

    Naast lector Taalontwikkeling en Meertaligheid is Catherine programmaleider ‘Verborgen kennisbronnen’ binnen het CoE Urban Education en bijzonder hoogleraar Wereldburgerschap en tweetalig onderwijs aan de UvA.

    Catherine van Beuningen, lector Taalontwikkeling en Meertaligheid, hoofddocent Talenonderwijs en Meertaligheid
  • Daniela Polišenská

    Hoofddocent

    Daniela Polišenská is hoofddocent bij de eerstegraads lerarenopleidingen. Daarnaast is zij als senior-onderzoeker verbonden aan het lectoraat Taalontwikkeling en Meertaligheid en is zij programmaleider ‘Verborgen kennisbronnen’ binnen het CoE Urban Education.

    Daniela Polisenska, Programmaleider programmalijn Verborgen kennisbronnen
  • Gladys Akom Ankobrey

    Programmacoördinator programmalijn Verborgen kennisbronnen

    Als antropoloog met een achtergrond in migratie- en diaspora studies deed Gladys binnen het internationale MO-TRAYL-project promotieonderzoek naar de ervaringen van jongeren die opgroeien tussen Nederland en Ghana. Haar benadering, gevormd door haar onderzoekservaringen, vertrekt vanuit de leefwereld van jongeren en maakt gebruik van participatieve en creatieve methoden. Daarbij richt ze zich op de marginalisering van kennis die buiten dominante kaders valt en verbindt dit met maatschappelijke betrokkenheid.

    Gladys Akom Ankobrey, Programmacoördinator programmalijn Verborgen kennisbronnen
  • Hessel Nieuwelink

    Lector

    Hessel geeft leiding aan het lectoraat, doet onder meer onderzoek naar democratieonderwijs, hoe je controverses in de klas kunt behandelen en is daarnaast programmaleider ‘Dialoog, polarisatie, controverse’ van het CoE Urban Education.

    Hessel Nieuwelink, Lector
  • Dominique Angel

    Programmacoördinator programmalijn Dialoog, controverse en polarisatie

    Als docent en lerarenopleider aardrijkskunde in het voortgezet en hoger onderwijs in Amsterdam verdiepte Dominique zich in het dekoloniseren van dit vak. Vanuit haar expertise in burgerschap verkent zij, samen met professionals, hoe actuele en gevoelige thema’s op een gelijkwaardige manier besproken kunnen worden met jongeren en kinderen. Centraal staat inclusie en omgaan met diversiteit in de grootstedelijke context.

    Dominique Angel, Programmacoördinator programmalijn Dialoog, controverse en polarisatie