Team Urban Education
Wil je een bijdrage leveren aan het versterken van kansen voor kinderen, jongeren en professionals in de stad? Neem contact met ons op.
Teamleden CoE Urban Education
Maak kennis met het kernteam van Urban Education. Hier vind je onze professionals die dagelijks de spil vormen tussen onderzoek, onderwijs en praktijk.
Matthijs Eijgelshoven
Programmamanager Urban Education
Als docent pakte Matthijs vanuit zijn betrokkenheid bij onze studenten verschillende mensgerichte projecten op. Zo ontwikkelde hij zich tot een creatieve en oplossingsgerichte programmamanager die goed kan doorpakken. Hij heeft veel plezier in meer mogelijk maken door de juiste partijen bij elkaar te brengen, zodat we samen de grootste impact kunnen maken voor kinderen en jongeren in de superdiverse grote stad.
Anna Custers
Lector Armoede interventies
Anna’s werk richt zich op het beter begrijpen van armoede en schuldenproblematiek in allerlei verschijningsvormen. Samen met haar lectoraat onderzoekt Anna welk soort interventies op het gebied van armoede wel en niet effectief zijn voor welke burgers. Anna is naast lector ook programmaleider Armoede en bestaanszekerheid bij het Centre of Expertise Urban Education.
Cindy Warmerdam
Programmacoördinator programmalijn Armoede en bestaanszekerheid
Tijdens haar master Design Cultures (VU) verdiepte Cindy zich in de maatschappelijke impact van design als drager van ideeën, identiteit en macht. Deze visie op maatschappelijke vraagstukken vormt de rode draad in haar loopbaan, waarin zij zich richt op thema’s als diversiteit, inclusie, sociale rechtvaardigheid en anti-discriminatie. Binnen deze programmalijn werkt zij, onder andere vanuit een intersectioneel perspectief, samen met partners aan vraagstukken rondom armoede en bestaanszekerheid voor gezinnen en jongeren. Tevens is Cindy projectleider van de Aanpak Stagediscriminatie binnen de HvA.
Catherine van Beuningen
Lector
Naast lector Taalontwikkeling en Meertaligheid is Catherine programmaleider ‘Verborgen kennisbronnen’ binnen het CoE Urban Education en bijzonder hoogleraar Wereldburgerschap en tweetalig onderwijs aan de UvA.
Daniela Polišenská
Hoofddocent
Daniela Polišenská is hoofddocent bij de eerstegraads lerarenopleidingen. Daarnaast is zij als senior-onderzoeker verbonden aan het lectoraat Taalontwikkeling en Meertaligheid en is zij programmaleider ‘Verborgen kennisbronnen’ binnen het CoE Urban Education.
Gladys Akom Ankobrey
Programmacoördinator programmalijn Verborgen kennisbronnen
Als antropoloog met een achtergrond in migratie- en diaspora studies deed Gladys binnen het internationale MO-TRAYL-project promotieonderzoek naar de ervaringen van jongeren die opgroeien tussen Nederland en Ghana. Haar benadering, gevormd door haar onderzoekservaringen, vertrekt vanuit de leefwereld van jongeren en maakt gebruik van participatieve en creatieve methoden. Daarbij richt ze zich op de marginalisering van kennis die buiten dominante kaders valt en verbindt dit met maatschappelijke betrokkenheid.
Hessel Nieuwelink
Lector
Hessel geeft leiding aan het lectoraat, doet onder meer onderzoek naar democratieonderwijs, hoe je controverses in de klas kunt behandelen en is daarnaast programmaleider ‘Dialoog, polarisatie, controverse’ van het CoE Urban Education.
Dominique Angel
Programmacoördinator programmalijn Dialoog, controverse en polarisatie
Als docent en lerarenopleider aardrijkskunde in het voortgezet en hoger onderwijs in Amsterdam verdiepte Dominique zich in het dekoloniseren van dit vak. Vanuit haar expertise in burgerschap verkent zij, samen met professionals, hoe actuele en gevoelige thema’s op een gelijkwaardige manier besproken kunnen worden met jongeren en kinderen. Centraal staat inclusie en omgaan met diversiteit in de grootstedelijke context.