Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Bella Hendriks

Student Universitaire Pabo van Amsterdam

Portret Bella

“De vaardigheden uit deze studie kwamen goed van pas toen ik een rekenprobleem bij een leerling uit mijn stageklas onderzocht.”

Bijna vier jaar geleden besloot ik om te beginnen aan de Universitaire Pabo van Amsterdam. Wat mij vooral aantrok in deze studie is de combinatie en balans tussen theoretische kennis en praktijkervaring.

De sfeer op de Universitaire Pabo is zeer positief. Het contact met docenten is laagdrempelig. Een positieve, veilige sfeer staat voorop in werkgroepen. Daardoor is er ruimte om ervaringen in stages te delen en elkaar op studie- of stagevlak te helpen.

Een van de opdrachten die mij is bijgebleven, is een klein onderzoek naar een rekenprobleem bij een leerling uit mijn stageklas. Daar kwamen verschillende vaardigheden samen die ik tijdens eerdere vakken heb geleerd en goed van pas kwamen. Zo moest ik het vertrouwen van een kind zien te winnen voor haar medewerking, om vervolgens te analyseren waar zij vastliep op het gebied van rekenen. Op basis van de leerlijnen van rekenen en het rekenprobleem van de leerling heb ik een plan gemaakt dat de leraar met haar kon uitvoeren om het rekenen te verbeteren.

Mijn tijd aan de Universitaire Pabo zit er na dit studiejaar op. Volgend jaar hoop ik te beginnen aan de master Orthopedagogiek aan de UvA. Hoe mijn loopbaan er precies uit gaat zien, weet ik nog niet helemaal. Ik vind het heel leuk om voor de klas te staan en zou dit het liefst willen combineren met werk als orthopedagoog.