Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Waar ga je aan de slag?

In de commerciële sector heb je verschillende mogelijkheden voor een baan binnen of buiten de sportwereld. Denk aan marketingmanager bij een sportmerk of sportbond, eventmanager bij een sportmarketingbureau of medewerker sportsponsoring bij een bank. Organisaties in de non-profitsector hebben geen winstdoelstelling en werken vanuit een heel ander oogpunt met sport. Bijvoorbeeld afdelingen bij de gemeente, goede doelen en onderwijsinstellingen. Binnen de topsport kun je bijvoorbeeld aan de slag als atletenmanager.

Commerciële sector

Op je CV staat bijvoorbeeld:

• Pr- en communicatiemedewerker
  • (Junior) accountmanager
  • Consultant
  • Projectmedewerker of -manager
  • Zaakwaarnemer professionele sporters
  • Eventmanager bij evenementenbureau of (sport)organisatie
  • Zelfstandig ondernemer

Non-profitsector

Organisaties in de non-profitsector hebben geen winstdoelstelling en werken vanuit een heel ander oogpunt met sport. Denk aan overheidsinstellingen, instellingen in de zorg en het onderwijs.

Op je CV staat bijvoorbeeld:

• Sportbeleidsmedewerker bij een gemeente
  • Projectmedewerker/leider sportactiviteiten bij een (buitenlandse) stichting
  • Combinatiefunctionaris (verbinden sport en onderwijs)
  • Zelfstandig ondernemer

Met een diploma Sportkunde - leerroute SM&O kun je als zelfstandig ondernemer aan de slag, bijvoorbeeld als:

• Sportmarketeer
  • Social media expert
  • Eventmanager
  • Topsportmakelaar
  • Eigenaar sportontwikkelingsorganisatie

Bedrijven en organisaties