Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

Jaar 2,3 en 4

In jaar 2 van Fysiotherapie: leerroute IPZ start je weer met een introductie van 2 weken. Ook in dit studiejaar ga je in teamverband aan de slag met vraagstukken uit de praktijk. Na 1,5 jaar kies je in overleg met je leercoach of je definitief doorgaat met Oefentherapie: leerroute IPZ of dat je switcht naar Oefentherapie: leerroute IPZ of Ergotherapie: leerroute IPZ.

In het tweede semester van jaar 2 start je met je stage en werk je aan een vraagstuk dat past bij het door jouw gekozen beroep. Je wordt begeleid door je leercoach en opdrachtgever. In jaar 3 en 4 bereid je je voor op de beroepspraktijk van een fysiotherapeut.

Jaar 3: minor en stage

Het derde studiejaar staat in het teken van je minor en je eerste seniorstage van 20 weken. Naast de seniorstage volg je in het derde jaar een minor. Een minor is een keuzeprogramma van 30 studiepunten en duurt een half jaar. Hiermee verbreed of verdiep je je kennis. Je kunt een minor binnen of buiten de HvA volgen. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor de minor Zorgtechnologie, Kinderen, Arbeid en Gezondheid of de Engelstalige minor Global Health

Jaar 4: afstuderen

Jaar 4 staat in het teken van afstuderen. Je maakt met medestudenten een afstudeeropdracht en een innovatieopdracht. Daarnaast toon je tijdens een stage van 20 weken aan dat je op hbo-niveau kunt werken. De afstudeeropdracht in jaar 4 is vergelijkbaar met het schrijven van een scriptie. Je doet bijvoorbeeld literatuuronderzoek, maar je afstudeeropdracht kan ook andere vormen hebben. Je ontwikkelt bijvoorbeeld een beweegprogramma voor kinderen met overgewicht voor een fysiotherapiepraktijk.