Studieprogramma
Bij Creative Business (CB) ga je aan de slag met een uniek onderwijsprogramma: stones. Binnen het stones-onderwijs stippel jij deels je eigen studieroute uit om de communicatieprofessional van de toekomst te worden. Het onderwijsprogramma is geschikt voor uiteenlopende studenten die wél eenzelfde doel voor ogen hebben: hun talenten verder ontwikkelen op het gebied van communicatie en media.
Jaar 1
In het eerste jaar maak je kennis met de vakgebieden content creatie en business en marketing. Zo leer je de basis van business en marketing om een product of dienst te promoten. Ook maak je verschillende producten – van fotografie en tekst tot video en audio – en leer je hoe media ons beïnvloeden. Na je eerste jaar kies je tussen de leerroutes Content Creative of Marketing Creative.
Jaar 2
In het tweede jaar begin je met de leerroute naar keuze. Bij Content Creative ligt de focus op het creëren van content voor mediabedrijven, zoals 3FM, Talpa of Linda Meiden, maar ook voor merken als Coolblue of het Rijksmuseum. Je leert concepten bedenken en aantrekkelijke, effectieve content te maken in tekst, audio, beeld en video. In dit studiejaar maak je ook kennis met de tv- en radiostudio’s. Je ontwikkelt je niet alleen tot een creatieve maker, maar je leert ook hoe je met creatieve content impact creëert en bijdraagt aan zichtbaarheid, betrokkenheid en conversie voor de opdrachtgever.
Bij de leerroute Marketing Creative ligt je focus op het ontwikkelen van creatieve, business– en marketingconcepten en strategieën. Je leert hoe campagnes succesvoller worden op basis van data en techniek. Je maakt kennis met innovatieve toepassingen in media zoals VR, AR en het Immersive Lab. Je gaat aan de slag voor opdrachtgevers of juist als zelfstandige om een digitaal platform te ontwikkelen.
Daarnaast loop je een stage van tien weken om jouw opgedane kennis in de praktijk toe te passen.
Jaar 3
In het derde jaar kies je een verdieping binnen je leerroute. Je kunt bij de route Content Creative kiezen tussen het produceren van Media Content of Branded Content. Je ontwikkelt jezelf in het maken van aantrekkelijke verhalen voor mediabedrijven om verschillende doelgroepen te vermaken en informeren. Of je ontwikkelt jezelf tot een strategische maker die met aantrekkelijke en effectieve content waarde en groei creëert voor organisaties en bedrijven.
Bij Marketing Creative kies je tussen een verdieping op het gebied van Contentmarketing of een verdieping op Strategie en Innovatie. Bij Contentmarketing start je je eigen mediabedrijf en bij Strategie en Innovatie bedenk en maak je het innovatieve concept.
Daarnaast volg je een minor of loop je een stage van 20 weken bij een bedrijf of organisatie van jouw keuze.
Jaar 4
In het laatste jaar volg je een minor of loop je een stage van 20 weken. Daarna volg je een laatste blok passend bij jouw gekozen leerroute en begin je met afstuderen.
Studieprogramma
Bij Creative Business (CB) werk je aan echte beroepsvraagstukken uit het werkveld. Tijdens je studie krijg je de kans om deels je eigen richting te kiezen en zo uit te groeien tot de mediaprofessional van de toekomst. Het programma is geschikt voor uiteenlopende studenten die allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben: hun talenten ontwikkelen voor een toekomst in media, creatie en business. Je krijgt de ruimte om te creëren, te ondernemen en jezelf te versterken.
Ons curriculum is opgebouwd uit modules van 15 en 30 studiepunten, twee stages waarin je ervaring opdoet in het werkveld, een verdiepende minor en natuurlijk je afstudeertraject. Gedurende de vier jaar krijg je persoonlijke begeleiding van een studiecoach, die samen met jou kijkt welke studieroute het beste bij je past. Elke module draagt bij aan jouw groei op het gebied van kennis, vaardigheden, onderzoek en persoonlijke reflectie. Het resultaat? Of je nu content runt, campagnes creëert of je eigen mediaplatform start: jij ontwikkelt je tot een ondernemende mediamaker die klaar is voor de toekomst!
Zelfstandig studeren
Bij ons leer je meer dan alleen vakinhoud. We vinden het belangrijk dat je groeit in het bekijken en evalueren van je eigen gedrag, leren, denken en handelen. Zo leer je steeds beter je doelen bereiken en je rol pakken. Feedback speelt hierin een sleutelrol: je leert zowel geven als ontvangen. Wij noemen dit formatief handelen en zelfregulerend leren, en dit vormt de basis van ons onderwijs. Het resultaat? Je ontwikkelt jezelf niet alleen als professional, maar ook als mens. Op jouw manier.
Studiecoaching
Om je te helpen het maximale uit je studie te halen én om ervoor te zorgen dat je altijd een vast eerste aanspreekpunt hebt, word je in jaar 1 ingedeeld in een studiecoachgroep onder leiding van een studiecoach. Met hen bespreek je relevante studiegerelateerde zaken. Bij deze persoon, die meestal ook docent is, kun je terecht voor alles wat belangrijk is voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Nora vertelt over de stone 'maken om te raken'
Titel en diploma
Na het afronden van de bacheloropleiding Creative Business ontvang je het diploma Creative Business en mag je de titel Bachelor of Arts voeren.
Internationaal
Je kunt ervoor kiezen de minor of een stage in het buitenland te doen. We hebben een internationaal netwerk dat je kan helpen om in het buitenland een minor te volgen. Onze studenten gaan bijvoorbeeld naar Zweden, Spanje, Australië, Verenigde Staten, België of Denemarken. Bekijk hier de buitenlandse universiteiten waar Creative Business mee samenwerkt.
